رییس سازمان حفاظت محیط زیست:
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه 150 میلیون دلار بودجه از صندوق توسعه برای مبارزه با بحث ریزگردها از سوی دولت به مجلس پیشنهاد داده شده است، گفت: این بودجه در حال حاضر حذف نشده است و امیدواریم با تایید مقام معظم رهبری شاهد اختصاص این بودجه باشیم .
کد خبر: ۵۵۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 22 January 2018

عیسی کلانتری در هنگام ورود به خوزستان در فرودگاه بین المللی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش عمده ای از گرد و غبار در این روزهای اخیر منشاء خارجی داشت و در این زمینه باید با کشورهای خارجی همسایه نیز هماهنگ کنیم. با توجه به اینکه داعش نیز تقریبا در منطقه از بین رفته است، قرار شد تا همکاری هایی با کشورهای عراق و سوریه انجام دهیم تا بتوانیم کمک کنیم تا ریزگردهایی که از کشور عراق بلند می شود، را مهار کنیم.

وی افزود: مساله دوم بحث ریزگردها با منشاء داخلی است که عمدتا در این فصول از سال به علت عدم بارش در منطقه ایجاد شده است. در این زمینه سازمانهای داخلی مانند سازمان جنگلها و مراتع، وزرات نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و تقریبا صد درصد بودجه های مصوب شده از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کرده است اما این بودجه ها به طور کامل از سوی خزانه پرداخت نشده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: باید حق آبه های زیست محیطی تامین شود زیرا هرچه عرصه های زیست محیطی خشکتر باشند، مقاومت آنها در مقابل باد کمتر است و این موضوع باعث می شود تا خاک بلند شود. برای آنکه شاهد ریزگردهای داخلی نباشیم باید حق آبه تالاب شادگان و عرصه های جنوب شرق اهواز داده شود.

کلانتری ادامه داد: در این زمینه حتی شبکه آبرسانی برای دشتهای جنوب شرق اهواز نیز ایجاد شده است اما وزرات نیرو در این زمینه اعلام کرده است که در حال حاضر حق آبه ای برای تامین آب مورد نیاز این راضی ندارد.

وی گفت: 150 میلیون دلار بودجه از صندوق توسعه برای مبارزه با بحث ریزگردها از سوی دولت به مجلس پیشنهاد داده شده است. این بودجه باید با اذن مقام معظم رهبری اختصاص پیدا کند. این بودجه در حال حاضر حذف نشده است و امید اریم با تایید مقام معظم رهبری این بودجه اختصاص پیدا کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: این قول به ما داده شده تا بودجه ریزگردها تامین شود و در این زمینه بودجه کنار گذاشته شده تا اجازه مقام معظم رهبری گرفته شود و سپس در این زمینه بودجه مورد نیاز پس از اجازه مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار بگیرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار