فرمانده انتظامی شهرستان کنگان از کشف یک فقره زمین خواری به مساحت ۱۷ هزار متر مربع از اراضی دولتی به ارزش ۹۵ میلیارد ریال در شهر سیراف کنگان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 22 January 2018

سرهنگ رهام رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در کنگان با تاکید بر برقراری امنیت پایدار در این شهرستان اظهار داشت: نیروی انتظامی در همه عرصه‌ها  در زمینه جلوگیری از تخلفات و برخورد با متخلفان اقدام می‌کند.

وی با قدردانی از مشارکت مردم در اجرای ماموریت‌های پلیس افزود: مردم همواره با پلیس همراه و همسو و در اجرای ماموریت‌ها یاری رسان نیروی انتظامی هستند.

وی از کشف یک فقره زمین خواری در سیراف کنگان خبرداد و  خاطر نشان کرد: درپی دریافت اخبار واصله مبنی بر تصرف اراضی دولتی شهر سیراف با استفاده از جعل سند توسط فردی زمین خوار و سودجو، رسیدگی و بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی کنگان قرار گرفت.

رئیس پلیس کنگان با بیان اینکه  17 هزار متر مربع زمین دولتی با  استفاده از جعل اسناد توسط افراد سودجو تصرف شده بود تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کنگان با بررسی‌های انجام شده ، تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات واصله و انجام بازدید میدانی و کارشناسی اراضی مورد نظر ، یک نفر سودجو را که با استفاده از مدارک جعلی اقدام به تصرف مقدار 17هزار متر مربع از اراضی مرغوب دولتی در شهر سیراف کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی زمین تصرف شده را 95 میلیارد ریال برآورد کردند گفت: در همین راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد و اراضی موصوف از دست فرد زمین خوار خارج و رفع تصرف شد.  

وی، با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی ، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است تاکید کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار