مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه غلظت گرد و غبار در استان بوشهر ۱۵ برابر بیشتر از حد استاندارد است گفت: مردم بوشهر امسال تاکنون ۵۲ روز هوای ناسالم و خطرناک را تجربه کرده‌اند.
کد خبر: ۵۵۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 22 January 2018

حسین دلشب ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه گرد و غبار از دیروز در فضای استان بوشهر مستقر شد اظهار داشت: با استقرار ریزگردها در هوا و آسمان، فضای استان بوشهر از نظر شاخص‌های زیست محیطی به حالت بحرانی رسید.

وی از ثبت آلایندگی هوا به میزان دو هزار میکروگرم بر مترمکعب خبرداد و گفت: ایستگاه پایش زیست محیطی بوشهر، میزان ریز گردها را امروز دو هزار میکروگرم بر مترمکعب ثبت کرد که 15 برابر بیشتر از حد استاندارد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی برای جلوگیری از بروز بیماری خاطرنشان کرد: مردم بوشهر امسال تاکنون 52 روز هوای ناپاک، آلوده، ناسالم و خطرناک را تجربه کرده‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نیز از کاهش دید افقی در استان بوشهر خبر داد و افزود: گرد و غبار در استان بوشهر سبب شد امروز میزان دید افقی در شهرستان دیر به 700 متر برسد و در سایر نقاط هم بین یک‌هزار تا یک‌هزار و 200 متر متغیر بود.

نادر شفی خدایی منشا این ریزگردها را داخل کشور دانست و افزود: کانون این ریزگردها داخل کشور است و گرد و غبار عراق هم بر شدت آن افزوده است.

وی با بیان اینکه پدیده گرد و خاک فردا از استان بوشهر خارج و شرایط به حالت عادی باز می‌گردد تصریح کرد: بیشتر مدارس و برخی دانشگاه‌ها امروز به سبب پدیده گرد و غبار تعطیل بود اما پرواز هواپیماها طبق برنامه انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار