مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به توسعه آموزش‌‌های حرفه‌آموزی در استان گفت: ۳۱ هزارو ۶۹۴ نفر امسال در آزمون‌های مهارتی‌افزایی استان بوشهر شرکت کردند.
کد خبر: ۵۵۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 21 January 2018

عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه توانمند سازی نیروی انسانی از اولویت‌های اساسی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای است اظهار داشت: مهارت آموزی نقش به‌سزایی در ورود جوانان به بازار کار دارد و برای رشد و توسعه رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری و همیاری همه دستگاه ها نیاز است.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه ای برای ایجاد اشتغال بیان کرد: مهارت آموزی اولویت اساسی در ایجاد اشتغال پایدار است.

کازرونی احیا و بازسازی نقش و جایگاه آموزش‌های فنی وحرفه ای درجامعه و بها دادن به این آموزش‌ها در بین خانواده‌ها و جوانان را ضروری خواند و گفت: باید سهم این آموزش‌ها در تقویت قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور مشخص شود که این مهم نیازمند فرهنگ سازی لازم از سوی رسانه‌ها و صداوسیما است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر به صدور گواهینامه مهارت در قالب کارت هوشمند الکترونیکی اشاره کرد و افزود: برای سرعت در دریافت اطلاعات و استعلام وضعیت کارآموزان فنی و حرفه ای، کارت گواهینامه الکترونیکی به جای گواهینامه‌های سنتی و کاغذی طراحی شده،که گامی مهم برای تکریم ارباب رجوع است.

وی در پایان در خصوص نحوه استعلام کارت‌های هوشمند مهارت نیز اظهار کرد: این کارت هوشمند به سیستم جامع پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نشانی http: /azmoon. portaltvto. com متصل است و استعلام آن در صورت نیاز از سوی نهادها و سازمان‌ها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آنلاین و با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه قابل انجام است.

کازرونی از مهارت آموزی بیش از 31 هزار نفر در 10 ماه امسال خبرداد و با بیان اینکه این شرکت کنندگان در بخش دولتی و خصوصی در آزمون‌های فنی و حرفه ای شرکت کرده‌اند اظهار داشت: 31 هزارو 694 نفر امسال در آزمون‌های مهارتی‌افزایی استان بوشهر شرکت کردند که 29 هزارو 81 نفر از این شرکت کنندگان در بخش دولتی و مابقی در حوزه آزمون‌های ادواری، تفاهم نامه و صنعت ساختمان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار