سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: پرونده الکترونیک سلامت برای ۵۴ هزار نفر در شهرستان عسلویه تشکیل شد.
کد خبر: ۵۴۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 30 December 2017

جاسم زارعی صبح شنبه در جمع مردم نخل‌تقی اظهار داشت: در دین مبین اسلام از سلامتی به عنوان برترین نعمت‌ها، سرمایه زندگی و نعمتی ناشناخته یاد شده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز برتامین نیازهای اساسی مردم به ویژه بهداشت و آموزش و پرورش برای همه تاکید شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اضافه کرد: در شهرستان عسلویه هرچند که تارسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم، اما خدمات و گام‌های بلندی در حوزه سلامت صورت گرفته است.

وی به تشکیل کمیته‌های مدیریت سلامت همه جانبه و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تدوین سند جامع سلامت شهرستان، احداث، تحهیز و راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت شهر نخل تقی و بیدخون، جذب نیروی انسانی در قالب حاشیه شهر، راه‌اندازی خدمات دندانپزشکی، خدمات مشاوره روان، اعتیاد و مشاوره تغذیه، خریداری یونیت سیار دندانپزشکی، اضافه کردن آمبولانس و ICU دار کردن آمبولانس‌ها، راه‌اندازی پایگاه اورژانس شهری در مرکز شهرستان، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای حدود ۵۴ هزار نفر در سطح شهرستان از جمله این خدمات نام برد.

زارعی افزود: پس از اجرای تحول نظام سلامت که در بخش درمان با کاهش پرداختی از جیب مردم، رایگان شدن زایمان طبیعی، افزایش دسترسی به متخصصین در مراکز دولتی با هزینه اندک مردم آن را به خوبی لمس کردند، در بخش بهداشت نیز ۱۵ برنامه بهداشتی و ۱۰ برنامه پشتیبان در حال اجرا است که ارائه خدمات نوین سلامت فوق الاشاره یکی از آنها است.

وی مردم را به مراجعه به خانه های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع توصیه کرد و با اشاره به اهمیت پیشگیری و مقدم بودن آن بر درمان افزود: مردم غذاهای پرچرب استفاده نکنند.

زراعی اضافه کرد: چربی بالا و چاقی را می توان به پولداری تشبیه کرد، زمانی که درآمدمان بالا و هزینه‌ها کم باشد، پولدار می‌شویم، همینطور در مورد مصرف چربی اگر فعالیت کم داشته باشیم غذای چرب مصرف کنیم، چربی اضافی ذخیره می‌شود که مشکلات قلبی عروقی که بیشترین علت مرگ و میر در جهان، کشور، استان و شهرستان است، به بار می‌آورد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه تاکید کرد: سبک زندگی کم تحرک خود را باید تغییر دهیم و با ورزش کردن، کم کردن مصرف غذاهای فست فود و چرب و استفاده از غذاهای گیاهی، حبوبات و سبزیجات در وعده‌های متعدد روزانه به سمت زندگی سالم‌تر حرکت کنیم.

وی گفت: متاسفانه اغلب مردم فکر می‌کنند که بهداشت و مراحعه به آن مختص کودکان و مادران باردار است در صورتی‌که بهداشت مربوط به تمام گروه‌های سنی از جمله نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان است که با مراجعه و کشف مشکل و شروع درمان، به راحتی از عوارض بیماری‌های دیابت، قلبی عروقی و دیگر بیماری‌های خطرناک در امان می‌مانند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار