نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مصوبه دولت در مورد ساماندهی ته‌لنجی گفت: این مصوبه زندگی و معیشت لنج‌داران و ملوانان جنوب را سخت کرده است.
کد خبر: ۵۴۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 27 December 2017

سید کمال‌الدین شهریاری اظهار داشت: مصوبه دولت برای ساماندهی کالای همراه ملوان و ته‌لنجی دارای ضعف‌های فراوانی است که در تذکری به وزیر صنعتٰ معدن و تجارت نیز این موضوع را اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: چهار ماه است که با ابلاغ این مصوبه زندگی و معیشت لنج‌داران جنوب کشور و به ویژه در استان بوشهر و شهرستان‌های دشتی و تنگستان مورد بی‌مهری و بی‌عنایتی قرار گرفته است.

نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لنج‌داران و ملوانان هیچ راهی جز ارتزاق از طریق دریا ندارند و این مصوبه به هیچ وجه کافی و لازم برای امرار معاش ملوانان نیست.

مصوبه اصلاح شود

وی با اشاره به اینکه این مصوبه تاکنون یک مورد هم اجرا نشده است، تصریح کرد: به دلیل اشکالات بسیار زیادی که از نظر کارشناسی در مصوبه وجود دارد و همچنین به خاطر نبود زیرساخت‌ها و امکاناتی که در بنادر و گمرکات ما وجود ندارد این مصوبه اجرایی نشده است.

شهریاری افزود: از رئیس جمهور و وزیر صنعت انتظار داریم بر اساس نامه استاندار این مصوبه را متوقف کنند و ته‌لنجی به روال گذشته برای امرار معاش این ملوانان انجام شود و سپس آن مصوبه اصلاح و زیرساخت‌ها برای اجرای آن فراهم شود.

در روزهای اخیر، بازاریان در نقاط مختلف استان بوشهر اعتراض خود را نسبت به مصوبه ساماندهی ته‌لنجی اعلام کرده‌اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار