مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به توسعه کارگاه‌های آموزشی مهارت‌افزایی در تمامی لایه‌های جامعه گفت: در راستای فعالیت‌های اشتغال‌زایی بازنشستگان استان بوشهر به صورت رایگان مهارت‌افزایی می‌شوند.
کد خبر: ۵۴۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 26 December 2017

عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در گردهمایی سفیران کارگروه‌های هشت‌گانه صندوق بازنشتگی کشور در استان بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین سازمان فنی وحرفه‌ای با صندوق بازنشستگی اظهار داشت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه بهره‌وری از اوقات فراغت بازنشستگان ارائه آموزش تخصصی و مهارت‌آموزی و کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان است.

وی از ارائه آموزش‌های مهارتی رایگان به بازنشستگان خبر داد و تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی رایگان به بازنشستگان استان بوشهر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه آموزش منجر به ایحاد انگیزه، روحیه خود باوری و نشاط اجتماعی در بین بازنشستگان می‌شود ابراز کرد: آموختن و مهارت آموزی سن و مسولیت نمی‌شناسد و در هر مقطعی از حیات انسان منجر به شادی و توسعه شده و فرهنگ ریسک پذیری را در بازنشستگان برای یادگیری ترویج می‌دهد.

وی با تاکید بر مهارت‌آموزی دانشجویان و با بیان اینکه فارغ التحصیلان نیازمند آموزش‌های مهارتی هستند افزود: این طرح عاید فرزندان و خانواده بازنشستگان نیز می‌شود و علاقه‌مندان به فراگیری مهارت می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

کازرونی با اشاره به اینکه انتخاب حرفه برای افراد محدودیتی ندارد گفت: بازنشستگان در انتخاب رشته‌های مهارتی محدودیتی ندارند و ظرفیت تمام مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای در اختیار آنها قرار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر خاطرنشان کرد:این آموزش‌ها به ویژه برای بازنشستگانی که از مهارت خاصی برخوردار نیستند، کاربردی بوده و می‌تواند به اشتغال این عزیزان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مهلت و بازه زمانی یکسانی برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی تعیین نشده خاطر نشان کرد: زمان شروع دوره‌های آموزشی در رشته‌ها مختلف متفاوت است، بازنشستگان و خانواده‌های آنها می‌توانند با مراجعه به مراکز فنی وحرفه‌ای اطلاعات لازم را دریافت کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار