مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر برخورد قاطع با زمین‌خواران گفت: زمین‌های ملی از دست متصرفان در روستاهای راهدار و قراول‌خانه دشتستان به ارزش ۲۵ میلیارد ریال خارج شد.
کد خبر: ۵۴۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 26 December 2017

سهیل مهاجری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در برازجان با تاکید بر تکمیل طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی استان بوشهر اظهار داشت: با تکمیل این طرح و ممیزی شدن زمین‌ها مشکلات این حوزه برطرف و برای تمامی اراضی سند ثبتی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح کاداستر از سال 93 در استان بوشهر به‌عنوان استان پایلوت اجرایی شد افزود: بیش از 2 میلیون هکتار از اراضی این استان تحت پوشش طرح کاداستر قرار گرفته است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر پروژه کاداستر را یکی از زیربنایی‌ترین پروژه‌های منابع‌طبیعی دانست و افزود: حفاظت و بهره‌برداری صحیح از اراضی ملی در بخش‌های مختلف از جمله جنگل، مرتع و بیابان از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح است چرا که برای تشخیص دقیق و علمی اراضی ملی و مستثنیات استان به اجرای این طرح نیازمند است.

مهاجری از خارج شدن زمین‌های ملی از دست متصرفان در دشتستان خبر داد و افزود: فردی در روستاهای راهدار و قراول‌خانه دشتستان با هدف کاربری معدن زمین‌های مورد توجه را تصرف کرده بود.

وی مساحت این اراضی را 23 هکتار دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای حفاظت و حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر و رای قطعی مراجع قضایی دو پرونده برای بازپس‌گیری زمین‌ها تشکیل شد و اراضی‌ ملی از دست متصرفان خارج شد.

مهاجری ارزش ریالی این زمین‌ها را بیش از 25 میلیاردریال عنوان کرد و گفت: رفع زمین‌های تصرفی در قالب دو پرونده مجزا بوده است

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه در دشتستان 180 هکتار زمین متصرفی از دست زمین‌خواران خارج شده است تصریح کرد: در 3 ماه گذشته در دشتستان 180 هکتار زمین از دست متصرفان خارج شده و به بیت‌المال برگشته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار