رئیس اداره آموزش، اداره کل فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان انرژی اتمی ایران، مرحله نخست مهارت‌آموزی در ۱۹ حرفه مرتبط با نیروگاه اتمی بوشهر اجرا شد.
کد خبر: ۵۴۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 23 December 2017
جلیل زارع ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در استان بوشهر با بیان اینکه 15 مرکز ثابت حرفه‌آموزی در استان بوشهر در حرفه‌های گوناگون فعالیت می‌کند اظهار داشت: از 15 مرکز مهارت‌آموزی استان بوشهر 3 مرکز در بوشهر، گناوه و دشتستان ویژه بانوان در رشته‌ها و حرفه‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

وی، با اشاره به اجرای مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار بیان کرد: 790 نفر برای مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار تعهد استان بوشهر است که تاکنون 755 نفر مهارت‌آموزی شده‌اند.

رئیس اداره آموزش، اداره کل فنی و حرفه‌ای بوشهر از مهارت‌آموزی 19.7 هزار نفر در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: تعهد مهارت‌آموزی استان بوشهر در حرفه‌های گوناگون 23 هزار نفر تعیین شده که تاکنون 19 هزار  و 700 نفر آنان موفق به گذراندن دوره‌های حرفه آموزی شده‌اند.

زارع، با بیان اینکه مهارت‌آموزی حرفه‌های مرتبط با تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر مورد توجه قرار دارد تصریح کرد: برای تامین نیروهای مهارتی و کارگاهی نیروگاه هسته‌ای  بوشهر تفاهم‌نامه‌ای میان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شد که در راستای انعقاد این  تفاهم‌نامه، مرحله نخست مهارت‌آموزی در 19 حرفه مرتبط با نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

وی، با بیان اینکه طرح‌های مهارتی تربیت نیروهای مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر بین 1.5 ماه تا سه ماه است بیان کرد: در مرحله نخست حدود 550 نفر از جوانان در 19 حرفه مشغول فراگیری مهارت هستند که پس از پایان دوره در صورت موفقیت در آزمون‌ها، گواهینامه درجه 2 یا یک برای آنان صادر می‌شود.

رئیس اداره آموزش، اداره کل فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر در اجرای شروع بکار 2 نیروگاه هسته‌ای دیگر در جذب نیروهای مورد  نیاز اولویت با افرادی است که دارای گواهینامه فنی و حرفه‌ای هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار