مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به پایش مصرف آب گفت: برای یک‌ هزار و ۱۰۰ شهر کشور جدول بالانس پایش مصرف آب تهیه شده که این اقدام برای ساماندهی هدررفت آب تاثیرگذار است.
کد خبر: ۵۴۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 20 December 2017
علی سیدزاده در نشست با مسئولان آبفار استان بوشهر با تاکید بر آشنایی مهندسان با فناوری روز دنیا در عرصه تامین و مصرف آب آشامیدنی اظهار داشت: در سه سال گذشته 9 گروه 40 نفره از کارشنان بهره‌برداری آب با اعزام به کشور ژاپن جدیدترین فناوری‌های مربوط به این حوزه را فرا گرفتند.

وی از اعزام 360 تن از مهندسان ایرانی به ژاپن  برای فراگیری فناوری‌های روز حوزه آب دنیا  خبرداد و خاطرنشان کرد: در قالب این اعزام‌ها کارشناسان حوزه بهره‌برداری با فناوری‌های روز دنیا در حوزه آب آشنا شدند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه این نوع آموزش‌ها سال آینده ادامه دارد بیان کرد: کارشناسان اعزام شده آموزش‌های نشت‌یابی لوله و لوازم آب، مدیریت مصرف، تصفیه آب، بازچرخانی آبهای خاکستری را فرا گرفتند.

سیدزاده با تاکید بر ساماندهی اعتبارات برای اثربخشی فعالیت‌ها گفت: در حوزه آب با توجه به منابع اندک دولتی فعالیت‌ها باید اولویت بندی اعتبارات به سمت اثربخشی مطلوب ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه در روستاها فعالیت ساماندهی مبادی ورودی آب در روستاها دشوارتر است خاطر نشان کرد: به سبب پراکندگی شبکه آبرسانی در روستاها، نبود کنتور روی مخزن‌ها و مبادی ورودی آب ساماندهی فعالیت به مراتب دشوارتر است و فعالیت‌های این بخش به حساسیت و دقت بیشتری نیاز دارد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تهیه جدول بالانس پایش مصرف آب خبر داد و تصریح کرد: برای یک‌ هزار و 100 شهر کشور جدول بالانس پایش مصرف آب تهیه شده که این اقدام برای ساماندهی هدررفت آب تاثیرگذار است.

سیدزاده گفت: در این ارتباط باید ادبیات علمی محاسبه آب‌های بدون درآمد در کشور نهادینه و مدیران بتوانند اجزای هدررفت آب در قالب‌های فیزیکی و خطا در قرائت کنتورهای مشترکان را شناسایی کنند.

وی در ارتباط با تصویب قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این قانون که منشا آن مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است ظرفیتی بسیار مناسب در حوزه مدیریت آب ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار