به مناسبت هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه، آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی در پردیس علامه طباطبائی دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 19 December 2017
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در دومین جشنواره استانی علامه حلی در بوشهر اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از اهمیت بسیار زیای برخوردار است.

وی اضافه کرد: دو نهاد بسیار مهم حوزه و دانشگاه است که هر دو باید به وظیفه تاریخی خود در شرایط کنونی به صورت جهادی عمل کنند چون دو رکن اساسی این انقلاب حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه بوشهر به اهمیت بالای فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و ادامه داد: انجام تحقیق و پژوهش در کشف حقایق جدید و بهبود یافته‌های علمی نقش بسیار مهمی دارد و زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت خواهد شد.

وی خواستار توسعه بخش پژوهش در حوزه‌های مختلف در سطح استان شد و افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی نقشی مهم و تاثیرگذار دارد.


حجت الاسلام حسین فقیه دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی نیز هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج پژوهش در مدارس علمیه استان عنوان کرد و افزود: ۳۱۹ مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۰۲ مقاله مربوط به برادران و ۲۱۷ مقاله مربوط به خواهران بود.

وی با اشاره به انتخاب ۱۴ مقاله به عنوان برترین‌های دومین جشنواره علامه حلی، بیان کرد: دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه با حضور نمایندگان حوزه و دانشگاه‌ها راه اندازی شده است و توسعه کرسی‌های آزاداندیشی را در دستور کار داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار