مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به نصب ۵۱ سامانه کنترل سرعت در جاده‌های استان بوشهر گفت: با نصب ۲۰ سامانه هوشمند جاده‌ای دیگر، تمام محورهای اصلی استان بوشهر به این سامانه مجهز می‌شود.
کد خبر: ۵۴۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 19 December 2017
سید حمیدرضا علم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به ایجاد پایانه لجستیک حمل و  نقل بوشهر به محل جدید منتقل می‌شود اظهار داشت: با پیگیری انجام شده محل پایانه جدید حمل و نقل بوشهر در خروجی دوم بوشهر طراحی  و به زودی اجرایی و پیش بینی می‌شود با تکمیل مجتمع بندری نگین، پایانه لجستیکی بار بوشهر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی از نصب 51 سامانه کنترل سرعت در محورهای اصلی استان بوشهر خبرداد و افزود: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده 20 سامانه دوربین هوشمند جاده‌ای دیگر وارد مدار می‌شود که با نصب این سامانه در محورهای سیراف به جم و اهرم به برازجان تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان بوشهر تحت پوشش سامانه هوشمند جاده‌ای قرار می‌گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر از کاهش تصادفات فوتی در محورهای برون شهری خبرداد و خاطر نشان کرد: تعداد تصادف‌ها در سال 95 در محورهای برون شهری و روستایی استان بوشهر با 241 کشته نسبت به سال گذشته 3.9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

علم، ناوگان حمل و نقل مسافر استان بوشهر را یکی از ناوگان‌های جوان در کشور دانست و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل مسافر استان اتوبوس از 4.7 به 4.5 سال مینی بوس با میانگین 15سال، سواری با 9.4 سال و ناوگان حمل و نقل بار شامل کامیون با 9 سال عمر از میانگین کشوری جوان‌تر است.

وی طول راه‌های استان بوشهر را 4 هزار و 334 کیلومتر دانست و افزود: از چهار هزار و 334 کیلومتر راه در استان بوشهر663 کیلومتر بزرگراه، 572 کیلومتر راه اصلی، 848 کیلومتر راه فرعی و 2هزار و 251کیلومتر راه روستایی است و این در حالی است که تنها یک روستای بالای 50 خانوار استان از جاده اسفالته بی بهره است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر با تاکید بر مرمت 150 پل در استان بوشهر خاطر نشان کرد: از 9هزار و800 پل و 14 هزار دهانه پل، 150پل موجود در مناطق روستایی و راههای فرعی در حالت بحرانی و نیازمند مرمت و بازسازی هستند.    

علم از تخصیص 100میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم این پل‌ها  خبرداد و گفت: با توجه به وقوع حجم زیاد بارش‌ باران در مدت زمان کم در استان بوشهر و احتمال آبگرفتگی جاده‌ها و معابر،  مرمت پل‌های یاد شده از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل استان بوشهر است.

وی با اشاره به فعالیت  12 مجتمع رفاهی بین راهی در استان بوشهر افزود:چهار مجتمع در محور عامری دیلم، محور گناوه - دیلم، عسلویه -کنگان و جم - فیروزآباد با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به بهره برداری می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار