رئیس اداره شیلات شهرستان دیر گفت: در ۹ مزرعه به مساحت ۱۸۰ هکتار ۶۲۳ تن میگو در استخرهای پرورشی بردستان شهرستان دیر برداشت شد.
کد خبر: ۵۳۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 13 December 2017
علی یوسفی در بندر دیر با اشاره به اینکه پرورش آبزیان از اولویت‌های بردستان دیر است اظهار داشت: عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی از خرداد ماه آغاز و برداشت محصول آن پس از 4 ماه پرورش آغاز شد.

وی با بیان اینکه امسال در سطح 180 هکتار از استخرهای پرورشی  بردستان دیر بچه میگو ذخیره سازی شد افزود: سرمایه‌گذاران بخش آبزی‌پروری در بردستان دیر امسال برای پرورش میگو 62.3 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کردند.


رئیس اداره شیلات شهرستان دیر با اشاره برداشت 623 تن میگو از  استخرهای 9 مزرعه پرورش میگوی بردستان دیر خاطر نشان کرد: پرورش دهندگان پس از برداشت و عمل‌آوری  به ارزش 124 میلیارد و 600 میلیون ریال محصول خودرا  به‌فروش رساندند.

یوسفی با اشاره به صادرات میگوی پرورشی به کشورهای مختلف تصریح کرد: میگوهای پرورشی بردستان دیر به کشورهای آسیای جنوب شرق، قطر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.


وی هم اکنون میزان اشتغال در هر هکتار استخر پرورش میگو یک نفر بصورت مستقیم و دو نفر غیر مستقیم است بیان کرد: سایت پرورش میگو دیر زمینه اشتغال بیش از 300 نفر از جوانان شهرستان را فراهم کرده و سبب رونق و آبادانی در منطقه شده است.


رئیس اداره شیلات شهرستان دیر از پرداخت تسهیلات بانکی برای پرورش دهندگان میگو در دیر  خبرداد و خاطر نشان کرد: مالکان اراضی پرورش میگو در دیر می‌توانند با ارائه مدارک نسبت به دریافت تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی با سود 10 درصد اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار