نماینده مجری طرح سد دالکی دشتستان با اشاره به عملیاتی شدن این سد گفت: پس از برگزاری مناقصه، اجرای بدنه و تأسیسات وابسته سددالکی دشتستان، به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شد.
کد خبر: ۵۳۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 13 December 2017
جهانگیر کدخداپور  ظهر امروز در بررسی روند اجری سد دالکی دشتستان با بیان اینکه مطالعات پروژه  سد دالکی در سال 1388 آغاز شد اظهار داشت: سد دالکی دشتستان در سال 1392 قرارداد عملیات اجرای زیرساخت آن از طریق فاینانس داخلی به پیمانکار واگذار شد.

وی با اشاره به محدودیت مالی برای اجرایی نشدن ساخت سد دالکی دشتستان افزود: به سبب بروز مشکلات مالی در آن برهه از زمان، تأمین مالی پروژه به خوبی انجام نگرفت و در سال 1395 پیمانکار قبلی جایگزین شد.

نماینده مجری طرح سد دالکی دشتستان با اشاره به معرفی قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار جدید طرح سد دالکی دشتستان خاطر نشان کرد: همزمان با جایگزینی پیمانکار، اجرای بدنه سد و تأسیسات وابسته آن نیز در دستورکار قرار گرفت که پس از برگزاری مناقصه، اجرای بدنه و تأسیسات وابسته سددالکی دشتستان، به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شد.

کدخداپور با ابراز امیدواری نسبت به پایان یافتن این پروژه طبق برنامه زمان بندی پیش بینی شده تصریح کرد: پیمانکار فعالیت‌های خوبی برای تجهیز کارگاه و عملیات اجرایی در جبهه‌های مختلف داشته است اما متأسفانه به سبب برخی از مشکلات به خصوص عدم تأمین اعتبار لازم برای تعهدات کارفرما در بخش کسورات قراردادی، بیمه و پرداخت هزینه‌های نظارت، طرح با کندی سرعت مواجه شده است.

وی، عمده مشکلات جاری طرح سد دالکی دشتستان را تامین برق و آب پروژه برشمرد و تصریح کرد:تامین برق  و آب از مشملات مهم پروژه سد دالکی دشتستان است که برای حل مشکل برق اقدامات لازم انجام شده و با توجه به ناکافی بودن حجم آب خط انتقال کازرون برای استفاده شهرها و روستاهای حاشیه آن، ناچار به تجهیز کارگاه به دستگاه آبشیرین‌کن شدیم که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

نماینده مجری طرح سد دالکی با تاکید بر جبران تاخیرات پیش آمده در اجرای پروژه کرد: اگرچه مشکلاتی از قبیل سیلاب سال گذشته نیز عوامل تأخیر در اجرای پروژه می‌باشند اما امیدواریم که بتوانیم با سرعت عمل پیمانکار، تأخیرات پیش آمده را نیز جبران کنیم.

کدخداپور ویژگی سد دالکی دشتستان را برشمرد و گفت: سد دالکی دشتستان از نوع خاکی با هسته آسفالتی و با ارتفاع 106 متر است که در فاصله 110 کیلومتری از مرکز استان بوشهر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار