مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان بوشهر با اشاره به مفقود شدن لنج صیادی گفت: این لنج با ۸ نفر سرنشین پس از مواجه شدن با باد سبعه در منطقه مطاف دیر ناپدید شده است.
کد خبر: ۵۳۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 12 December 2017
لنج غرق
محمد آبخو از مفقود شدن لنج صیادی مربوط به اسکله جفره بوشهر خبرداد و اظهار داشت: این لنج صیادی با دریافت مجوز صید 9 روزه با ناخدا و 7 نفر ملوان راهی دریا شد که پس از سه روز در حوالی منطقه مطاف دیر دچار طوفان می‌شود.

وی از مواجه شدن لنج صیادی مفقود شده با طوفان سبعه خبرداد و خاطر نشان کرد: یکی دیگر از بادها که در پاییز می‌وزد باد سبعه است که مدت زمان وزش این باد هفت روز است و دریا بشدت مواج می‌کند و بیشترین شدت آن در روز هفتم می‌باشد.

وی، با بیان اینکه منطقه مطاف از صیدگاه‌های مهم و از خطرناکترین منطقه خلیج فارس است افزود: منطقه مطاف دیر با توجه به اقلیم خاص آن از مناطق سوق‌الجشی است چراکه صیادان  مطاف را به عنوان مرگ‌بارترین منطقه صیدگاهی خلیج فارس معرفی کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان بوشهر با اشاره به اینکه لنج صیادی یاد شده از اسکله جفره شهر بوشهر  با مجوز 9 روزه عازم  خلیج فارس برای صید ماهی شده بود  تصریح کرد: این لنج  در 100 مایلی این اسکله  دچار حادثه می‌شود که پس از تماس با مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، شناورهای امداد و نجات ناجی به منطقه اعزام می‌شوند.

آبخو با بیان اینکه پس از گذشت 4 روز هنوز آثاری از شناور و سرنشینان آن یافت نشده است خاطر نشان کرد: علاوه بر گشت شناورهای ناجی و اتحادیه تعاونی صیادان، بالگرد امداد و نجات تا شعاع 300 مایل مربعی گشت‌های خود را ادامه داده ولی متاسفانه تاکنون اثری از سرنشینان و شناور صیادی یاد شده یافت نشده است.

وی، با بیان اینکه گشت زنی در منطقه یادشده و دیگر نقاط خلیج فارس برای یافتن صیادان حادثه دیده ادامه دارد تاکید کرد: در آخرین تماسی که سرنشینان این شناور داشته‌اند، اعلام کرده‌اند در منطقه راس المطاف حوالی بندر دیر به گل نشسته و آب درحال ورود به شناور است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان بوشهر گفت: احتمال شکسته شدن لنج و به گل نشستن در منطقه مطاف وجود دارد که امید می‌رود با ادامه گشت‌ها و پایش هوایی، شناور و سرنشینان آن یافت شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار