مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: با همکاری دفتر آستان قدس رضوی در بوشهر اقلام مورد نیاز و ضروری دانش‌آموزان نیازمند در روستاهای استان بوشهر توزیع شد.
کد خبر: ۵۳۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 12 December 2017
ابراهیم احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان بوشهر در رتبه سوم کشور قرار دارد اظهار داشت: در راستای جذب اعتبارات، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان بوشهر، در انجام فعالیت‌ها در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی از اجرای طرح‌های حوزه سلامت خبرداد و افزود: براساس ضرورت‌ها و بر اساس شناسایی بیماری‌های منطقه‌ای، دوره‌های پیشگیری متناسب با درمان این بیماری‌ها برگزار شده که با سرعت بتوان از رشد آن جلوگیری شود.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از بروز بیماری‌های فصلی و منطقه‌ای افزود: در کارگروه سلامت، هدف توزیع دارو و درمان نیست بلکه فرهنگ‌سازی و اصلاح سبک زندگی است تا مردم بیمار نشوند.

وی از فراگیر‌شدن حجامت برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها خبرداد و گفت: با توجه به توصیه‌های انجام شده مبنی بر فواید حجامت در تلاش هستیم تا انجام این عمل در بین افراد فراگیر شود.

احمدی، فعالیت کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: با همکاری آموزش و پرورش در روستاها با اعزام مربی طب اسلامی آموزش داده می‌شود که مورد استقبال قرار گرفته است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از توزیع اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان محروم روستایی خبر داد و بیان کرد: با  تعامل دفتر آستان قدس رضوی در بوشهر اقلام مورد نیاز و ضروری برای تحصیل به دانش آموزان نیازمند در روستاها توزیع شده است.

احمدی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه فرهنگ و تبلیغ اظهار داشت: با شناسایی 12 نقطه از دهستان‌های تحت پوشش تاکنون پنج روحانی در پنج روستا مستقر شده که به‌زودی در پنج نقطه دیگر روستایی استان بوشهر روحانی مستقر می‌شود و این در حالی است که ساخت خانه عالم در روستاها مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی در روستاهای استان بوشهر خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی در راستای اشتغال  روستائیان استان بوشهر تصویب و 20 درصد از اعتبار پروژه‌ها  جذب شده که این پروژه‌های عمرانی به صورت مشارکت با دستگاه‌های دولتی و مشارکت خیران اجرا می‌شود که عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها در هفته بسیج آغاز شد.

احمدی از شناسایی چرخه ارزش در روستاهای استان بوشهر خبرداد و گفت: برای هر دهستان تعدادی چرخه ارزش شناسایی شده که اعتقاد قرارگاه این نیست که به صورت وام،  اشتغال‌زایی شود  بلکه سیاست این است که  قرارگاه به صورت تسهیل‌گر وارد شود و ظرفیت‌های شغلی هر منطقه را شناسایی و به عنوان مشاور فنی یک کسب را متناسب با کسب آن روستا تعریف و آن را بومی سازی کند و  در اختیار مردم قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار