امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه کالای ملوانی در استان بوشهر باید ساماندهی رسمی شود، گفت: پیشنهاد می‌شود کارگروهی در رابطه با کالای ته لنجی با نگاه خدمت به مردم و براساس منویات مقام معظم رهبری در استانداری بوشهر تشکیل شود.
کد خبر: ۵۳۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 10 December 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح ساماندهی ته‌لنجی در استان بوشهر با بیان اینکه یکی از راه‌های تامین معیشت مرزنشینان ساحلی استان بوشهر فعالیت دریانوردی است اظهار داشت: بحث کالای ملوانی از دیرباز در استان بوشهر به عنوان یک موضوع مهم مطرح بوده و معیشت یک سوم مردم استان به طور مستقیم و غیرمستقیم منوط به فعالیت‌های دریانوردی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مشکلات تامین معیشت از راه فعالیت ملوانی بیان کرد: عدم ساماندهی، نظارت و مدیریت در این عرصه سبب شده که هم مردم ، فعالان این بخش و هم مسئولان دچار مشکل شوند.

صفایی بوشهری با تاکید بر ساماندهی ته لنجی در استان بوشهر تصریح کرد: این مسئله به نحو صحیح، ثابت و مستمر برطرف شود که هم مردم منتفع شوند و هم دولت نظارت عالیه‌ای بر روی این موضوع داشته باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ماهیت کالای ملوانی، قاچاق نیست گفت: کالای همراه ملوان چون از مبادی رسمی وارد  کشور می‌شود ماهیت کالای قاچاق ندارد اما عدم نظارت در ورود این کالاها، سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه عدم ساماندهی کالای ته لنجی سبب ایجاد مشکل جدی برای مردم و مسئولان شده، اظهار داشت: طرح ساماندهی کالای همراه ملوان که اخیراً وضع و ابلاغ شده، حسب کارشناسی صورت گرفته در استان بوشهر، مورد مقبولیت جامعه هدف قرار نگرفته است.

 امام جمعه بوشهر تاکید کرد: در پروسه‌های اجتماعی که مخصوصاً با اقتصاد در ارتباط است خیلی کار باید با دقت، مواظبت و در یک روند دراز مدت انجام گیرد وگرنه با یک شوک اجتماعی، یک بحران اجتماعی رخ می‌دهد.

صفایی بوشهری با تاکید برراین نکته که باید سیاست‌های راهبردی در حوزه ساماندهی کالای ته لنجی تدبیر شوند خاطر نشان کرد: در وهله اول، مردم به کار و زندگی خود بپردازند و مرتبه دوم با ایجاد زیرساخت‌ها و شغل‌های جایگزین، آرام آرام پدیده اقتصاد مقاومتی به شکل صحیح محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه کالای ملوانی در استان بوشهر باید ساماندهی رسمی شود، گفت: پیشنهاد می‌شود کارگروهی در رابطه با کالای ته‌لنجی با نگاه خدمت به مردم و براساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست اقتصاد مقاومتی در استانداری بوشهر تشکیل شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به وضعیت معیشت ملوانان، اظهار داشت: حقوق ملوان‌ها باید مراعات شود و سود کالای ته لنجی تنها به جیب سرمایه‌دارها نرود.

صفایی بوشهری با تاکید بر واردات کالاهای مورد نیاز کشور از طریق کالای همراه ملوان بیان کرد:در بحث کالای ملوانی باید تدبیری اندیشیده شود که کالای مورد نیاز کشور وارد شود و از ورود کالایی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود جلوگیری به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار