امام جمعه بردخون گفت: پذیرش انتقاد به‌ویژه برای مسئولان از عوامل مهم پیشرفت است و اگر مسئولان به انتقادات توجه کنند و حق و حقیقت را بپذیرند به نفع همگان است.
کد خبر: ۵۳۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 09 December 2017
حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه های نماز جمعه بردخون اظهار داشت: تصمیم رییس جمهور درمانده آمریکا نشانه ضعف استکبار است.

وی افزود: فرمان نابخردانه ترامپ در انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بار دیگر قدرت پوشالی استکبار را نشان داد.

رکنی حسینی با بیان اینکه همه کشورها با این تصمیم مخالفت کرده اند، اضافه کرد: کشورهای جهان نسبت به این تصمیم احمقانه عکس العمل نشان داده اند اما برخی از نوکران آمریکا مانند آل سعود حمایت می کنند.

امام جمعه بردخون با اشاره به جایگاه انتقاد، گفت: برخی افراد که درباره دیگران قضاوت می کنند خود تحمل انتقاد را ندارند و انتقادات را نمی پذیرند.

وی افزود: پذیرش انتقاد به‌ویژه برای مسئولان از عوامل مهم پیشرفت است و اگر مسئولان به انتقادات توجه کنند و حق و حقیقت را بپذیرند به نفع همگان است پس حقایق و واقعیت ها را بپذیریم و مشکلات را به گردن دیگران نیندازیم.

خطیب جمعه بردخون پیامبر اسلام را الگوی کاملی برای همه جهانیان دانست و گفت: پیامبر اعظم الگو و اسوه بسیار خوبی برای جهان به‌ویژه مسلمین است که مردم باید از رفتار و سیره او درس بگیرند.

وی تصریح کرد:بهره گیری از سیره سیاسی، سیره اجتماعی و سیره عبادی پیامبر برای همه مردم و مسئولان لازم است.

رکنی حسینی توجه به عبادت را ضروری خواند و ابراز داشت: غفلت از نماز و ترجیح دادن مسایل دیگر بر نماز پسندیده نیست و همانگونه که برای ساخت مسجد تلاش می کنیم باید در اندیشه جذب مبلغ و امام جماعت و نمازگزار باشیم.

وی بر فرهنگ سازی نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: همه مردم و ادارات برای آشنایی با سیره پیامبر و تقویت نماز در جامعه بکوشند.

رکنی حسینی با بیان اینکه اگر مدیران فردای جامعه به خوبی تربیت شوند تشنه خدمت به مردم هستند، اضافه کرد: برخی مدیران حتی سلام ارباب رجوع را پاسخ نمی‌دهند زیرا با مکتب پیامبر آشنا نیستند.

امام جمعه بردخون خاطرنشان کرد: مسئولان خادم ملت و مدیون خون شهدا هستند و نباید در خدمت به مردم کوتاهی کنند.

رکنی حسینی به جایگاه مهم شورایعالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: این شورا رسالت بزرگی دارد و باید تلاش بیشتری در عرصه فرهنگی کند چرا که عده ای می خواهند جامعه بویژه دانشگاه‌ها به سبک غربی و آمریکایی اداره شود.


نمازگزاران بردخونی پس از پایان نماز تا بوستان شهدای گمنام راهپیمایی کردند و اعتراض خود را نسبت به فرمان ترامپ نشان دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار