دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: در ۸ ماه امسال با متلاشی شدن باندهای حرفه‌ای ۱۴.۵ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.
کد خبر: ۵۳۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 09 December 2017
ارسطو ترکمان منش ظهر امروز در نشست مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به اینکه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در اولویت برنامه‌ها قرار دارد اظهار داشت: سوداگران مرگ بر اساس ذائقه‌های جامعه هدف، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را تولید و عرضه می‌کنند که مشارکت همگانی مردم در مبارزه با مواد مخدر نقش مهمی در کاهش آسیب‌های این عرصه می‌شود.

وی با بیان اینکه سوداگران مرگ جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده است تاکید کرد: تهدید اصلی در عرصه مواد مخدر قشر نوجوان و جوان است که طرح آگاه سازی این قشر در دستور کار قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد خاطر نشان کرد:در این راستا کارگاه آموزشی علاوه در دانشگاه‌ها و مدارس شهرها این کلاسها در  نقاط روستایی و عشایری استان بوشهر برگزار می‌شود.

ترکمان منش با تاکید بر استفاده از سازمان‌های مردم نهاد در عرصه مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: از توان و ظرفیت‌های مردمی در همه عرصه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر استفاده می‌شود که سمن‌ها در اولویت قرار دارد.

وی، با اشاره به ایجاد مراکز ترک اعتیاد در استان بوشهر افزود: علاوه بر مراکز ترک اعتیاد، معتادان خطرناک و کارتن‌خواب به اردوگاه منتقل می‌شوند که ضمن ترک اعتیاد آنان، مهارت‌های مختلف برای ایجاد اشتغال آنان پس از رها شدن از اعتیاد ارائه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به پرداخت تسهیلات اعتباری اشتغال‌زایی کم بهره به بهبودیافتگان از اعتیاد گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر برای هر نفر از بهبودیافتگان 10 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد پرداخت می‌کند.

ترکمان منش از کشف مواد مخدر در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: در 8 ماه امسال با متلاشی شدن باندهای حرفه‌ای 14.5 تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

وی با بیان اینکه جمعبت استان بوشهر از نظر اعتیاد و مواد مخدر جمعیتی سالم هستند بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از 98.5 درصد جمعیت استان بوشهر از نظر موادمخدر سالم هستند که برای حفظ سلامتی آنها برنامه پیشگیری از اعتیاد باید ادامه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار