سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از نظارت مستمر بر فعالیت آش‌فروشی‌های بوشهر خبر داد و گفت: آش و حلیم‌های بوشهر فاقد موادخارجی است و مورد تائید بهداشتی هستند
کد خبر: ۵۳۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 05 December 2017
حسن فخرایی اظهار داشت: به منظور تامین سلامت مصرف‌کنندگان و ارتقاء سطح بهداشتی اصناف، کارشناسان بهداشت محیط به صورت مستمر صنوف حساس به‌ویژه آش و حلیم فروشی‌ها را پایش و سلامت و کیفیت غذایی آنها را ارزیابی دقیق می‌کنند.

وی اضافه کرد: در برنامه بازرسی‌ها و طرح تشدید صنوف، در روزهای اداری و ایام تعطیل، تمامی آش‌فروشی‌ها بازدید و آیتم های بهداشتی مورد نظارت و بررسی دقیق قرار گرفت.

فخرایی بیان کرد: از جمله این شاخص‌ها می‌توان به بهداشت فردی، نظافت عمومی، روپوش، کلاه، ایمنی موادغذایی خام و پخته، آب شرب مصرفی، لوازم و تجهیزات محیط کار، مواد خام مصرف، ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی و سلولزی و کارت تندرستی اشاره کرد.

وی ادامه داد: توجه ویژه به کنترل کیفی آش و حلیم و نیز نمونه برداری به لحاظ میکروبی و تشخیص مواد خارجی به‌طور مستمر انجام و در صورت مشاهده تخلف مطابق قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با متخلفین بطور عاجل برخورد خواهد شد.

 سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: شهروندان گرامی در صورت رویت موارد تخلف با سامانه ۱۹۰ مدیریت شکایات بهداشتی مردمی کشوری به‌صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار