فرماندار عسلویه با اشاره به وجود صنایع عظیم در منطقه پارس جنوبی عسلویه گفت: تقویت ارتباط دانشگاه عسلویه با صنایع پارس جنوبی در اولویت است.
کد خبر: ۵۳۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 05 December 2017
عبدالله نادری بعدازظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در عسلویه به جنبش دانشجویی و تاریخ آن پرداخت و اظهار داشت:جنبش دانشجویی پیشگام نهضت‌های اجتماعی و سیاسی تاریخ معاصر  بوده و دانشگاه به عنوان اصلی‌ترین عنصر آگاهی بخش جامعه ، مسئولیتی حیاتی برای ایجاد فضایی پرنشاط و اعتلای فرهنگ سیاسی و اجتماعی هر جامعه دارد.

فرماندار عسلویه میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) و فرارسیدن هفته وحدت را به عموم مسلمانان جهان تبریک گفت و وحدت را عامل پیروزی امت اسلام درعبور از تنگناها و فتنه‌های آسیب رسان به چهره اسلام رحمانی پیامبر مهربانی دانست .  

نادری 16 آذر را به پاس بزرگداشت شهادت شهیدان شریعت رضوی ، قندچی و بزرگنیا  در سال 1330 به عنوان روز دانشجو دانست و تصریح کرد: روز دانشجو نقطه عطف جنبش دانشجویی و نماد اسلام خواهی و استکبار ستیزی  قشر جوان و  دانش پژوه ایران است.

وی دانشجویان را به تقویت روحیه پرسشگری و نقد منصفانه و سازنده رهنمون ساخت وافزود :سیاست دولت بر ایجاد دانشگاهی پرنشاط و مطالبه‌گر است و هیچ تشکل دانشجویی را مخالف خود نمی‌بیند. اگر بتوان روحیه پرسشگری را در دانشگاه نهادینه کرد به سوی ابداع و تحول عظیم در روح جامعه حرکت می‌کنیم.

نادری  ظرفیت دانشگاه های شهرستان عسلویه را که بیش از 7 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند را فرصتی مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط دانست.

فرماندار عسلویه با تاکید بر سرزنده بودن جامعه با مشارکت دانشجویان تاکید کرد:  دانشجویان عسلویه با ایجاد تشکل و سازمان‌های مستقل و منسجم برای آگاهی بخشی به جامعه حرکت کنند و دانشگاه  سرزنده جامعه را از جبن و خمودگی خارج می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت مهم عسلویه در ایجاد صنایع عظیم گاز و پتروشیمی خاطر نشان کرد: با توجه به نقش دانشگاه در توسعه و پیشرفت، تقویت ارتباط دانشگاه عسلویه با صنایع پارس جنوبی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار