تفکیک غیرقانونی اراضی زراعی و باغی و تبدیل آن ها به باغ شهر در غالب نقاط استان به ایجاد انگیزه های مضاعفی جهت حفر چاه غیر مجاز تبدیل گشته است.
کد خبر: ۵۳۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 03 December 2017
به نقل از روابط عمومی روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهرمدیر عامل این شرکت گفت: در بخش ریز، به خصوص حدفاصل تشان دره بان تا ریز و همچنین تنگمان جمال آباد تا انارستان یکی از انگیزه های حفر چاه های غیر مجاز جدید است.
مهندس شاهپور رجایی در این باره گفت: گرچه تفکیک اراضی زراعی و باغی و ساخت بنا در آن منع قانونی دارد، اما برخوردی با متخلفین صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد:جهت پیشگیری از حفر چاه های غیر مجاز علاوه بر اقدامات بازدارنده بخش آب، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل امور اراضی نیز باید به این موضوع ورود کرده و مانع از دیوارکشی دور باغات و ساخت باغ شهر در حاشیه شهرها شوند.
وی افزود: علاوه بر تفکیک غیرمجاز اراضی کشاورزی، تغییر الگوی کشت از زراعت و کشت موقت به باغ (مرکبات) و کشت دائم، حتی با اجرای سامانه های نوین آبیاری نیز منجر به افزایش چشمگیر برداشت و مصرف آب کشاورزی خواهد شد که این امر با مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان نیز منافات دارد.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، انعکاس موضوع تفکیک باغات و اراضی،بخصوص در شهرستان جم و فعال شدن همکاران جهاد کشاورزی، امور اراضی و فرمانداری در این حوزه را راهکار توقف یا کند نمودن اینگونه تخلفات عنوان کرد.
مهندس رجایی محصور کردن و حریم خصوصی تلقی کردن اراضی فوق را، مانع از امکان نظارت و برخورد اداره منابع آب عنوان کرد و تصریح کرد: مراجع قضایی و انتظامی نیز در صدور حکم ورود به اماکن خصوصی محدودیت جدی دارند، لذا دراین صورت تخلفات بخش آب و حتی تعرض به شبکه آب شهری و روستایی و استفاده از آن برای آبیاری باغات شهری، مشابه حاشیه شهرستانهای بوشهر و گناوه نیز افزایش خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: خانه باغ های ساخته شده بناچار آب مورد نیاز خود را از شبکه آبرسانی تأمین و بخشی نیز صرف مصارف فضای سبز و کشاورزی خواهند نمود که این نیزمسئله موجب تشدید مشکلات آب شرب نیز خواهد شد.
مدیر عامل شرکت سهامی اب منطقه ای بوشهر در بسته ای پیشنهادی از ادارات آبفا و آبفار نیز خواست درواگذاری انشعاب بنا به درخواست متقاضیان و ممانعت از تعرض به شبکه های توزیع آب، مراقبت بیشتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار