رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر گفت: برای حل اختلاف رسانه‌ها با دستگاه‌های اجرایی، کمیته حل اختلاف رسانه‌ها در خانه مطبوعات بوشهر تشکیل شده است.
کد خبر: ۵۳۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 02 December 2017
مازیار هوشمند صبح امروز در نشست اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات با استاندار بوشهر، با بیان اینکه خانه مطبوعات تشکل صنفی و فرهنگی است اظهار داشت: خانه مطبوعات از معتبرترین تشکل‌های صنفی محسوب می‌شود.

وی، مأموریت خانه مطبوعات را ارتقاء کمی و کیفی رسانه‌های محلی دانست و تصریح کرد: این خانه متشکل از قشرهای مختلف خبری استان بوشهر از جمله روزنامه‌ها هفته نامه‌ها، مدیران مسئول و خبرگزاری‌ها است که مأموریت خانه مطبوعات ارتقاء کمی و کیفی رسانه‌های محلی است.

رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر با اشاره به اینکه برخی مجوز رسانه‌های استان بوشهر لغو شد، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر برای 110 رسانه مجوز صادر شده بود که بنا به برخی مشکلات برخی مجوزها لغو شد که مشکلات مالی از مهم‌ترین  عامل لغو این مجوزها  بوده است.

هوشمند با بیان اینکه 20 نشریه استان بوشهر لغو مجوز شده است، تصریح کرد: 20 نشریه استان بوشهر لغو مجوز شده که زیبنده این استان نیست که در این راستا پیگیری‌هایی انجام شده و در این زمینه وزارت ارشاد هم از رسانه‌‌هایی که انتشار منظم دارد حمایت می‌کند.

وی، با تاکید بر حل مشکلات مالی خانه مطبوعات استان بوشهر بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در دستور کار خانه مطبوعات استان بوشهر است که در این زمینه نیازمند کمک‌های مالی هستیم.

رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر با اشاره به درخشش خانه مطبوعات استان بوشهر در نمایشگاه مطبوعات بیان کرد: حضور افزایش 50 تا 70 درصدی نشریات استان بوشهر در نمایشگاه مطبوعات و استقبال از آن‌ها از موفقیت‌های نشریات این استان محسوب می‌شود.

هوشمند با تاکید بر  همکاری برای ایجاد مکان مناسبی برای استقرار خانه مطبوعات استان بوشهر گفت: خانه مطبوعات استان بوشهر هنوز مکان مناسبی ندارد و فضای فعلی برای 2 سال شهرداری بوشهر در اختیار خانه مطبوعات قرار داده است.

وی، از تشکیل کمیته حل اختلاف رسانه‌ها در خانه مطبوعات  خبرداد و بیان کرد: برای حل اختلاف رسانه‌ها با دستگاه‌های اجرایی، کمیته حل اختلاف رسانه‌ها در خانه مطبوعات بوشهر تشکیل شده که انتظار می‌رود به ادارات استان بوشهر این موضوع ابلاغ شود.

رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر با بیان اینکه تعامل دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها خیلی مطلوب نیست تاکید کرد: باید بر اساس قانون 70 درصد آگهی‌های دولتی به رسانه‌های محلی واگذار شود اما در بوشهر این مهم مورد توجه قرار نمی‌گیرد که لازم است دستگاه‌های اجرایی این قانون را اجرایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار