فرماندار شهرستان عسلویه با تاکید بر نظارت جدی بر آب‌شیرین‌کن‌ها، گفت: نظارت کامل بهداشتی بر مراکز عرضه مواد غذایی در عسلویه صورت گیرد.
کد خبر: ۵۳۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ 29 November 2017
عبدالله نادری سه‌شنبه‌شب در هفتمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه اظهار داشت: سلامت عمومی جامعه اولویت اصلی ما است و با کسانی که سلامت عمومی را به خطر بیاندازند برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی جایگاه رسانه را در انتقال اثر بخش پیام‌های بهداشتی به مردم بسیار مهم دانست و افزود: مسئولان از ظرفیت مدارس و دانش آموزان به منظور نهادینه سازی فرهنگ بهداشتی و دیگر فرصت‌ها و ابزارهای لازم برای پیشبرد اهداف و ارتقاء سلامت جامعه استفاده کنند و قطعا مردم نیز پذیرای اقداماتی خواهند بود که تامین کننده سلامت عمومی باشد.

فرماندار عسلویه و رئیس شورای سلامت شهرستان عسلویه به نظارت دقیق بر مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی تاکید کرد و بیان داشت: باید محصولات غذایی با کیفیت و با رعایت اصول بهداشتی به مصرف کنندگان عرضه شود و با  واحدهای متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

نادری توجه به مدیریت و توزیع صحیح آب شرب بهداشتی به مردم را ضروری دانست و مردم را به صرفه جویی در مصرف آب دعوت کرد.

نظارت جدی بر آب‌شیرین‌کن‌ها

وی از مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان و شبکه بهداشت خواست نظارت جدی بر آب‌شیرین‌کن‌ها و همچنین تانکرهای حمل آب شرب داشته باشند تا از بروز بیماری‌های ناشی از مصرف آب آلوده جلوگیری شود.

وی خواستار ارائه سریع گزارشی در خصوص وضعیت پساب‌های صنعتی و شهری و همچنین مراکز دفن زباله شد و افزود: بهداشت محیط و پاکیزه نگه داشتن زیست بوم وظیفه همه سازمان‌هاست و باید جدی گرفته شود.

فرماندار عسلویه، اقدامات صورت گرفته توسط شبکه بهداشت و دیگر دستگاه‌های مربوطه در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌ها را قابل تقدیر دانست و از همه آنها خواست با هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر در راستای ارتقاء سلامت جامعه کوشا باشند.

پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان عسلویه نیز ضمن تشریح اقدامات لازم در مراحل پیش از طغیان، هنگام بروز طغیان و پس از طغیان بیماری‌ها، گزارشی از روند بیماری‌های منتقله از آب و غذا و پیامدهای آن، وضعیت فعلی بیماری‌ها، درصد کلرزنی آب‌های شرب و مصرفی و آزمایش‌های میکروبی در شهر و روستا را ارائه کرد.

جاسم زارعی گفت: بیماری‌های منتقله از آب و غذا تهدیدی برای سلامتی افراد به‌ویژه گروه‌های سنی حساس است و اگرچه بیماری التور می‌تواند مرگ‌آور باشد، اما می‌توان به‌آسانی از آن پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: از محیط زیست، شهردارب‌ها، دهیاری‌ها، آبفا، آبفار، جهاد کشاورزی و دیگر ادارات ذیربط می‌خواهیم که نظارت و مراقبت بیشتر و همکاری بیش از پیش در این زمینه داشته باشند.

زارعی اظهار داشت: برای تامین ‌سلامت شهروندان توصیه می‌شود که بهداشت فردی و عمومی رعایت شود تا احتمال ابتلا به بیماری‌های روده‌ای اعم از انگلی، ویروسی و میکروبی ازجمله وبا به صفر برسد.

هفتمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه با دستور کار پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار