رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت:با عملکرد مناسب شورای حل اختلاف استان بوشهر، در حوزه صلح و سازش این استان جزو ۱۰ استان برتر کشور معرفی شده است.
کد خبر: ۵۳۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 29 November 2017
تفاهم‌نامه توسعه همکاری دادگستری و تبلیغات اسلامی استان بوشهر ظهر امروز در دستگاه قضا این استان منعقد شد.

در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج) با اشاره به اینکه دو دستگاه دادگستری و تبلیغات اسلامی وظایف و رسالت مهمی در جامعه دارند اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو رکن اساسی دینی، باید سرلوحه کار همه دستگاه‌ها به ویژه دادگستری و تبلیغات اسلامی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با تاکید بر نقش تاثیرگذار ترویج فرهنگ دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: با نهادینه شدن فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه آسیب‌های اجتماعی و به تبعه آن جرایم کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به گسترش تعامل و همکاری دو دستگاه دادگستری و تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از محورهای تفاهم‌نامه دو دستگاه یاد شده توسعه قانون‌مداری و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و دستگاه قضا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر استفاده از شبکه تبلیغ برای گسترش فرهنگ صلح و سازش خاطر نشان کرد: یکی از محورهای تفاهم‌نامه توسعه فرهنگ صلح و سازش و کاهش اختلافات است که با استفاده از شبکه تبلیغ و بهره‌مندی از روحانیون این مهم مورد توجه قرار می‌گیرد تا روند دادرسی‌ها تسریع شود و مشکلات این حوزه کاهش یابد.

سروستانی، توسعه فعالیت‌های قرآنی را از دیگر برنامه‌های تفاهم‌نامه یاد شده دانست و بیان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده با استفاده از ظرفیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی نسبت به آموزش‌‌های قرآنی در سطوح مختلف اقدام می‌شود.

وی، کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر مفاد تفاهم‌نامه یاد شده دانست و تاکید کرد: با توجه به نقش آموزش‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی این مهم امسال مورد توجه روحانیون و شبکه تبلیغی قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، با بیان اینکه استان از ظرفیت مهمی در عرصه دین‌داری و مذهبی برخوردار است تصریح کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم مذهبی و دینی در استان بوشهر امید دارد بتوانیم خدمت بیشتری در این حوزه به جامعه هدف شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری  با تبلیغات اسلامی یکساله است گفت: اجرای این تفاهم‌نامه برای یک دوره یکساله تنظیم و امضاء شده است که هر سال تمدید می‌شود.

علی جمادی با اشاره به وجود شعب متعدد دادگستری در شهرها، بخش‌‌ها و مناطق مختلف استان بوشهر بیان کرد: علاوه بر شعب دادگستری، در بخش‌های مختلف شوراهای حل اختلاف راه‌اندازی شده که نقش مهمی در رسیدگی به پرونده‌ها و صلح و سازش طرفین دعوا دارد.

وی با تاکید بر این نکته که باید جامعه امن و ایمن داشته باشیم تصریح کرد: تفاهم‌نامه یاد شده کمک می‌کند تا ایمنی در جامعه با ارائه آموزش‌های حقوقی و قضایی و شبکه تبلیغی ارتقا یابد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه گام‌های اساسی برای کاهش جرایم در استان بوشهر برداشته شده است خاطر نشان کرد: هر چند امکان ندارد در جلوگیری از وقوع جرم گرفته شود ولی در معاونت کاهش جرائم پیشگیری دادگستری استان بوشهر، اقدامات مهم و موثری انجام شده است.

جمادی، استان بوشهر را از استان‌های امن کشور دانست و افزود: این استان با عملکرد مناسب شورای حل اختلاف در حوزه صلح و سازش جزو 10 استان برتر کشور معرفی شده است.    

وی با بیان اینکه تلاش دادگستری استان ترویج فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قضایی است گفت: در همین راستا حتی پرونده‌هایی که در صلاحیت شوراهای حل اختلاف نیست به این نهاد ارجاع داده می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از گذشت شاکیان در جرم قصاص در زندان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در نیمه نخست امسال شش پرونده آماده اجرای احکام قصاص با تلاش شوراهای حل اختلاف به ویژه شورای حل اختلاف زندان بوشهر به صلح و سازش انجامید.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش افزون براینکه یک وظیفه دینی است کاهش پرونده‌های حقوق و قضایی در جامعه را نیز به دنبال دارد.

جمادی با بیان اینکه ارتقای آگاهی  حقوقی و قضایی در جامعه سبب ارتقای فضائل اخلاقی و کاهش جرائم می ‌شود افزود: تلاش می‌شود با امضای این تفاهم نامه از ظرفیت تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی برای ارتقای آگاهی حقوقی و ترویج فرهنگ صلح و سازش بهره لازم برده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار