مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به بارندگی ۶۵ میلیمتری در استان بوشهر گفت:با افزوده شدن ۱۵ میلیون متر مکعب به حجم ذخیره سد رئیسعلی دلواری اکنون ذخیره آب این سد به ۱۲۶ میلیون متر مکعب رسید.
کد خبر: ۵۳۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 29 November 2017
شاهپور رجایی با اشاره به میزان بارندگی‌های هفته گذشته در استان بوشهر اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده میزان بارش باران در  32 ایستگاه هواشناسی به‌طور متوسط  65 میلیمتر ثبت شده است.

وی، بیشترین بارش باران را در شهرستان‌های جم و دشتستان دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین بارش‌ باران در بخش ریز شهرستان جم و منطقه رود فاریاب، تنگ ارم و بوشکان دشتستان ثبت شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به بارندگی 65 میلیمتری در استان بوشهر تصریح کرد: با افزوده شدن 15 میلیون متر مکعب به حجم ذخیره سد رئیسعلی دلواری اکنون ذخیره آب این سد به 126 میلیون متر مکعب رسید.

رجایی با بیان اینکه اکنون حجم ذخیره  آب در سد رئیسعلی دلواری نسبت به دوره مشابه سال قبل 20 میلیون متر مکعب  کمتر است خاطر نشان کرد:اگر حداقل 110 میلیون متر مکعب سیلاب جدید تا اواخر فروردین در سد رئیسعلی دلواری ذخیره شود  حق آبه‌های پایین دست این سد تامین می‌شود.

وی از تامین آب رودخانه مند، حله و سرشاخه‌های اصلی رودخانه اهرم خبرداد و افزود: در این بارندگی حدود 75 میلیون متر مکعب سیلاب در این آبراه‌ها ایجاد که فقط 15 میلیون متر مکعب آن  ذخیره و 60 میلیون متر مکعب بدون استفاده وارد دریا شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر  با بیان اینکه در سد تنگ ارم دشتستان 2 میلیون متر مکعب سیلاب ذخیره  شد تصریح کرد: حجم ذخیره  این سد به حدود 3 میلیون متر مکعب رسید ولی بیش از یک میلیون متر مکعب دیگر از این سد خالی است.

رجایی از تولید 260 لیتری سرانه آب آشامیدنی استان بوشهر خبرداد و  تاکید کرد: در حالی که متوسط سرانه آب آشامیدنی 185 لیتر در روز برای هر نفر تعیین شده اکنون در این استان 260 لیتر آب برای هر مصرف کننده تولید می‌شود.

رجایی با اشاره به اینکه سالانه  افزون بر 115 میلیون متر مکعب آب در این استان مصرف ‌می‌شود بیان کرد: در حالی که برحسب استانداردها 83 میلیون متر مکعب نیاز آبی در شهرها و روستاهای استان بوشهر است، هم‌اکنون سالانه  افزون بر 115 میلیون متر مکعب آب در این استان مصرف ‌می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار