تنها زمین چمن طبیعی فوتبال آب‌پخش در ورزشگاه شهدای این شهر نابود شده است و وعده مسئولان برای بازسازی این زمین چمن هنوز محقق نشده تا عملا فوتبال در این شهر تعطیل شود.
کد خبر: ۵۳۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 29 November 2017
جواد راهپیما: هنوز هم اقتدار فوتبال آب‌پخش در سطح اول استان بوشهر از یاد خیلی‌ها نرفته است؛ روزگاری که هر تیمی با اختلاف کمتری از تیم‌های فوتبال این شهر شکست‌ می‌خورد برایش پیروزی بود، روزگاری که تیم فوتبال آب‌پخش در سطح اول استان اگر اول نمی‌شد، حتما دوم می‌شد.

سطح فوتبال آب‌پخش اینقدر بالا بود که در بسیاری از تورنمنت‌های فرا استانی به صورت مستقیم دعوت می‌شد و فوتبالیست‌های پیشکسوت این شهر خاطره مسابقه در شهرهای مختلف ایران را در ذهن دارند.

اما اکنون حال و روز فوتبال در این شهر خوب نیست و مسئولان توجهی به این ورزش پرطرفدار در شهر آب‌پخش ندارند و تنها زمین چمن طبیعی فوتبال آب‌پخش در ورزشگاه شهدای این شهر نابود شده است.

شهر آبپخش هشتمین شهر پرجمعیت استان بوشهر محسوب می‌شود و ورزش فوتبال در آن قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد و ورزش اول این شهر محسوب می‌شود و فوتبالیست‌های بزرگی از این دیار در عرصه استان و حتی کشور درخشیده‌اند.


میزبانی نمایندگان آب‌پخش در شهرهای همجوار

در سال‌های گذشته چند تیم فوتبال در رده‌های سنی مختلف در لیگ استان حضور داشته‌اند که با بی‌توجهی و عدم حمایت مسئولان و نداشتن امکانات از لیگ استان حذف شده‌اند و یه به شهر دیگری نقل مکان کرده‌اند و در حال حاضر فقط تیم نخلستان آبپخش در زیرگروه استان حضور دارد که این تیم نیز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

چند سالی است که ورزش اول آبپخش یعنی فوتبال با رکود زیادی روبرو شده و تنها برخی از باشگاه‌ها با هزینه شخصی به ادامه فعالیت در سطح اول فوتبال استان می‌پردازند و اکنون بیشتر مردم و مسئولان و ورزشکاران این شهر از روند فعلی فوتبال در آبپخش ناراضی هستند.

وجود زیرساخت‌های لازم برای ورزش فوتبال امری اجتناب ناپذیر است و فوتبالیست‌ها برای پیشرفت و تعالی، به یک زمین چمن خوب و دیگر امکانات نیاز دارند.

متاسفانه بیش از دو سال است که تنها چمن طبیعی در سطح بخش آبپخش، خشک شده و عملا انجام بازی فوتبال در آن امکان پذیر نیست.

تیم های فوتبال آبپخش که در لیگ‌های استانی و شهرستانی حضور دارند مجبورند به خاطر عدم وجود چمن و زمین فوتبال مناسب، بازی‌هایی را که میزبان هستند در شهرهای دیگر برگزار کنند.

نبود چمن بزرگترین مشکل فوتبال آبپخش

رئیس هیئت فوتبال آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهر آبپخش در حال حاضر ۱۱ باشگاه رسمی و بیش از ۷۰۰ فوتبالیست به صورت رسمی در حال فعالیت هستند و چندین باشگاه نیز به صورت غیر رسمی در رشته فوتبال فعالیت دارند ولی متاسفانه هیچ توجهی به ورزش به ویژه فوتبال در این شهر نمی‌شود.

اکبر ایمان نژاد افزود: حضور باشگاه آزادی، استقلال و پرسپولیس آبپخش در لیگ نونهالان، جوانان و بزرگسالان استان بوشهر از افتخاراتی است که فوتبال آبپخش در سال‌های گذشته به یادگار گذاشته ولی در قبال این افتخارآفرینی‌ها هیچ حمایتی از ورزشکاران و فوتبالیست‌های آبپخشی صورت نگرفته است و تیم های فوتبال ما مجبورند بازی های خانگی خود را در شهرهای همجوار برگزار کنند.


وی نبود چمن مناسب در شهر آبپخش را بزرگترین مشکل فوتبالیست‌های آبپخش عنوان کرد و ابراز داشت: در مورد وضعیت چمن طبیعی آبپخش درد دل فراوان دارم و از مسئولان گلایه مندم.
ایمان نژاد تصریح کرد: متاسفانه مسئولان استان و شهرستان در سال‌های گذشته قول‌های فراوانی برای بازسازی چمن طبیعی آبپخش دادند که تاکنون عملی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان، دی ماه سال گذشته قول بازسازی چمن آبپخش را داد که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

رئیس هیئت فوتبال آبپخش بیان داشت: انتظار ما از مسئولان ورزش استان با توجه به پتانسیل های موجود در شهر آبپخش این است که به قولهای خود جامه عمل بپوشند و چمن آبپخش را احیاء کنند.

جایی برای تمرین و مسابقه نداریم

بهنام بویری از فوتبالیست‌های شهر آبپخش که سابقه عضویت در تیم شاهین بوشهر را نیز در این رابطه اظهار داشت: متاسفانه چند سال است که زمین چمن مناسبی در شهر آبپخش وجود نداشته و فوتبالیست‌ها مکانی برای برگزار مسابقه و تمرین ندارند.

وی افزود: در سال‌های گذشته قول‌های فراوانی از جانب مسئولان ورزش استان و شهرستان داده شده ولی هیچکدام جامه عمل نپوشیده و هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

بویری بر بازسازی زمین چمن طبیعی آبپخش تاکید کرد و اظهار داشت: زمین مصنوعی مضرات فراوانی برای فوتبالیست دارد و موجب مصدومیت وی می‌شود و از مسئولان می خواهم چمن طبیعی را بهسازی کنند.


برای انجام تمرینات به برازجان و بوشهر می رویم

سید علی موسوی یکی دیگر از فوتبالیست‌های شایسته و مطرح شهر آبپخش است که سابقه عضویت در تیم ایرانجوان بوشهر را دارد.

وی با گلایه از تعطیلی زمین چمن طبیعی آبپخش ابراز داشت: بیش از ۴ سال است که زمین چمن طبیعی آبپخش فاقد استفاده شده و ما مجبوریم برای انجام تمرینات خود به شهرهای برازجان یا بوشهر برویم.

موسوی تصریح کرد: عدم وجود چمن مناسب در شهر،باعث افت فوتبال آبپخش شده و چند سالی است مسابقات فوتبال در آبپخش تعطیل است.

این فوتبالیست آینده دار آبپخشی بیان داشت: استعدادهای زیادی در شهر آبپخش هستند که در صورت توجه و بها دادن به آنها قادرند در میادین فوتبال استانی و کشوری بدرخشند.

موسوی ابراز امیدواری کرد با اهتمام مسئولان ورزش استان و شهرستان شاهد رونق دوباره فوتبال در شهر آبپخش باشیم.

پیگیر احیای چمن طبیعی آبپخش هستیم

رئیس اداره ورزش و جوانان آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته با نبود زمین چمن مناسب، فوتبال آبپخش آسیب‌های جدی دیده و متحمل ضررهای فراوانی شده است.

عبدالعزیز محمدحسین پور افزود: عدم برگزاری دیدارهای خانگی نمایندگان آبپخش در شهر، موجب زیان آنها شده است و امتیازاتی را از دست داده اند.

وی از پیگیری های فراوان برای بازسازی چمن طبیعی آبپخش خبر داد و اظهار داشت: جلسات و نامه‌نگاری‌های فراوانی در دو سال گذشته با مسئولان ورزش استان و شهرستان و سایر مقامات داشته‌ایم و قول‌هایی هم داده شده که امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحقق آنها باشیم.

محمدحسین پور تصریح کرد: مسئولان ورزش برای عدم بازسازی چمن، مشکل آب را مطرح می‌کردند که با پرداخت مبلغ سه میلیون و ۸۵۰ هزار ریال پروانه آب را گرفته‌ایم و انشاءالله مشکلی در این مورد وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان شاهد سبز شدن چمن طبیعی شهر آبپخش بوده و دوباره تب فوتبال در شهر آبپخش گرم شود.


بازسازی چمن طبیعی آبپخش

بخشدار آبپخش نیز در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: ورزش بخش‌ها نیازمند توجه بیشتر است و با همدلی و اتحاد مسئولان بخش آبپخش تمام توان خود را برای خروج از مشکلات به کار خواهیم گرفت.

علی مردانلو از پیگیری های لازم برای بازسازی چمن طبیعی آبپخش خبر داد و اظهار داشت: پیگیری های زیادی برای بازسازی چمن طبیعی شهر آبپخش انجام دادیم و خوشبختانه در سالجاری مبلغ ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال برای بازسازی چمن طبیعی آبپخش تصویب شده است.

وی افزود: به محض تخصیص اعتبار و تامین نقدینگی،عملیات بازسازی چمن طبیعی شهر آبپخش آغاز خواهد شد.

بخشدار آبپخش بیان داشت: سیاست‌های دولت بر توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ورزش است و در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در سطح بخش انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث زمین‌های چمن مصنوعی در شهر و روستاهای بخش از جمله اقداماتی است که برای توسعه ورزش در بخش آبپخش صورت گرفته است.

وعده‌هایی که محقق نشد

چندین ماه از وعده فرماندار شهرستان دشتستان برای احیاء و بازسازی زمین چمن ورزشگاه آب‌پخش می‌گذرد ولی هنوز این وعده عملی نشده است و اعتباری برای این منظور پرداخت نشده است.

انتظار می‌رود مسئولان عنایت و توجه بیشتری به موضوع ورزش و تامین زیرساخت‌های اولیه برای ورزشکاران داشته باشند تا ورزش که مهمترین عامل در مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد است، در بین آحاد جامعه گسترش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار