مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان بوشهر گفت: ترور مخفی یکی از تهدیدات و خطرات است که دانش‌آموزان و دانشجویان استان بوشهر با خطرات و تهدیدهای بیوتروریسم آشنا می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 28 November 2017
عبدالرحیم افروغ ظهر امروز در همایش جهان بدون ترور در دانشگاه بنت‌الهدی فرهنگیان بوشهر با اشاره به اینکه انواع ترور در جوامع مختلف بشری اظهار داشت: حرکت آغازین جریان‌سازی و تبیین موضوع ترور و زیرشاخه‌های مختلف اعم از ترور نظامی، بیوتروریسم، ترور اقتصادی و شخصیتی باید مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار بگیرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان بوشهر با بیان اینکه این همایش در راستای آگاه‌سازی جامعه در حوزه ترور و افزایش هوشیاری دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شده است تصریح کرد: در این همایش کارشناسان به موضوع ترور با ارائه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی می‌پردازند که می‌تواند اطلاعات مفیدی به جامعه هدف ارائه کند.

افروغ با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در راستای آگاهی جوانان در مدارس و دانشگاه‌های استان بوشهر بیان کرد: برنامه آموزشی با حضور کارشناسان در مدارس و دانشگاه‌ها که جامعه هدف برای حضور این افراد است در ایجاد روشنگری دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام می‌شود.

وی افزود: در دل این روشنگری جامعه از خطرات ترورها به ویژه بیوتروریسم آشنا می‌شوند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان بوشهر با بیان اینکه همایش جهانی بدون ترور در بوشهر برای نخستین بار برگزار می‌شود تصریح کرد: تداوم این نوع همایش‌ها در آینده نزدیک به شکل برگزاری کلاس‌ها، نشست‌ها و مسیرهای مطالعاتی انجام می‌شود.

افروغ با بیان اینکه جامعه تنها ترور سخت می‌بیند گفت: در حوزه ترور سخت در ایران اسلامی بیش از 17 هزار نفر شهید شده‌اند که 14 شهید آن از استان بوشهر است.

وی با تاکید بر تبیین بعد مخفی ترور یا بیوتروریسم تصریح کرد: باید نسل جوان با ترورهای مخفی یا بیوتروریسم و این نوع حساسیت‌ها و نگاه‌ها آشنا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار