مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهربا تاکید بر ایجاد تشکیلات برای ادامه دادن راه انقلاب و نقش حوزه‌های علمیه در تحقق فرهنگ انقلابی گفت: در این راستا ترویج فرهنگ انقلابی در حوزه‌های علمیه استان بوشهرطراحی شده است.
کد خبر: ۵۳۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 28 November 2017
حجت‌الاسلام یوسف جمالی صبح امروز در آیین سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع)  در مدرسه علمیه بوشهر با بیان اینکه دوران امامت این امام بزرگوار شش سال بود اظهار داشت: از این شش سال سه سال در زندان سپری و سه‌سال دیگر زمینه دوران غیبت قائم آل‌محمد حضرت مهدی موعود(عج) را فراهم کردند.

وی، با بیان اینکه در زمان امام حسن عسکری(ع) ساختار و تشکیلات فعال دوران غیبت را پشتیبانی می‌کردند افزود: در این دوران شیعیان در شهرهای مختلف حضور داشتند و با تربیت نیروهای مورد نیاز مردمی، زمینه مدیریت ساختار و تشکیلات فعال را فراهم می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به فعالیت تشکیلات و فرقه‌های ضد دینی در زمان  امام حسن عسکری(ع) خاطر نشان کرد: در این زمان هجمه‌‌های ضد دینی فراوان بود و الگویی که امام حسن عسکری(ع) ارائه کردند  به عنوان پشتیبان امامت و تشکیلات منظم اسلامی بود.

وی با بیان اینکه در زمان امامت حضرت عسکری(ع) تشیع در شهرهای بسیاری گسترش‌یافته بودگفت: با توجه به توسعه و پراکندگی مراکز سکونت و اجتماع شیعیان ایجاب می‌کرد که یک سازمان ارتباطی منظمی تشکیل شود تا پیوند شیعیان با امامت مسلمین از یک‌سو و نیز ارتباط آنان با همدیگر را سامان ببخشد و تنظیم کند.

این استاد حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه در دوران امام حسن عسکری(ع) شیعه وارد یک مرحله جدیدی شد تصریح کرد: غیبت امام زمان مهدی موعود(عج) نقطه عطفی در تاریخ شیعه است که این مهم در دوران امامت امام حسن عسکری(ع) شیعه را وارد یک مرحله جدیدی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه  جمعیت شیعیان در دوران امامت امام حسن عسکری(ع) به شدت افزایش پیدا کرد افزود: همین امرسبب شد که اعتقاد به امامت اهل بیت(ع) و نامشروع بودن حکومت خلفای عباسی، به تشیع یک اعتبار قابل توجهی بدهد.

وی با تاکید بر این نکته که امام حسن عسکری(ع)، شیعیان را برای دوران مهم غیبت آماده می‌کردند تصریح کرد: در دوران امامت امام حسن عسکری(ع) باوجود محدودیت‌های شدید و نظارت‌های فراوان دشمنان، شاگردان بسیاری تربیت شدند که این افراد زمینه غیبت امام زمان(عج) را فراهم کردند.

جمالی با بیان اینکه نقش مهم تشکیلات و ساختار منظم اسلامی، زمینه انقلابی بودن جامعه  را فراهم می‌کند تصریح کرد: این ساختار سبب انقلابی بودن و انقلابی کردن جامعه می‌شود و همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب خطاب به مجلس خبرگان رهبری بیان کردند انقلابی عمل، فکر و حرکت کنید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهربا تاکید بر ایجاد تشکیلات برای ادامه دادن راه انقلاب و نقش حوزه‌های علمیه در تحقق فرهنگ انقلابی گفت: در این راستا ترویج فرهنگ انقلابی در حوزه‌های علمیه استان بوشهرطراحی شده است.

وی با تاکید بر این نکته که حوزه علمیه باید بار انقلابی بودن جامعه و ایجاد تشکیلاتی مردمی و منسجم را ایجاد  و فراهم کند افزود: کار تشکیلاتی و ساختاری درحوزه علمیه، تفکر انقلابی حرکت کردن است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تاکید بر  تبدیل ساختار حکومت به ساختار انقلابی گفت: برای ادامه دادن راه انقلاب  در تحقق فرهنگ انقلابی حوزه‌های علمیه نقش مهمی دارند که در این راستا آموزه انقلابی بودن و در مسیر انقلاب بودن در حوزه‌های علمیه استان بوشهر اجرایی شده است.

نوحه خوانی و مداحی، سینه زنی و مرثیه خوانی از دیگر برنامه‌های سوگواری سالروز شهادت امام یازدهم امام حسن عسکری(ع) در مدرسه علمیه بوشهر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار