همزمان با هفته بسیج یادواره شهید آبروی محله در محله شهید بلال زنگباری و روبروی منزل شهید برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 26 November 2017
امام جمعه شهر دیر عصر شنبه در این آیین اظهار داشت: شهدا با خدا معامله می کنند و از نعمت های خداوند شادمان هستند.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی با اشاره به فلسفه برگزاری یادواره های شهیدان، افزود: قدردانی از شهدا و خداوند لازم است زیرا عزت و آزادی و استقلال و سربلندی را مدیون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه شهید بلال زنگباری به عنوان اولین شهید بردخون است، اضافه کرد: پیشگامی در شهادت ارزش است و آنان که برای رزمندگان اسلام الگو شدند  راه خدا را شناخته بودند. 

حسینی ادامه داد: ملت ایران از مرگ سرخ استقبال کرد و عزتمند شد که ضرورت دارد ما نیز از دشمن غافل نشویم  چرا که دشمن ما را تهدید می کند.

امام جمعه دیر  گفت: روحیه بسیجی را حفظ کنیم زیرا هرجایی بسیج وارد شده افتخار آفریده و اهداف را محقق کرده است.

وی اجرای یادواره های شهدا را انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری دانست و گفت: رسالت ما انتقال پیام شهدا و ادامه راه آنان است تا نسل آینده شهیدان را بسناسند.

حسینی از  برخی نظرات درباره مدافعین حرم انتقاد کرد و ابراز داشت: نسبت به مدافعان حرم حرف هایی زده شد و نظام اسلامی را زیر سؤال بردند که شایسته نبود.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: خداوند همه گناهان را  بجز حق الناس می بخشد پس نباید افرادی که ضامن می شوند احساس ناامیدی کنند و جامعه وفادار به عهد و پیمان شود. 


میرزا احمدی فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر نیز از دست اندرکاران این یادواره تقدیر کرد و گفت: با ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

در ادامه وصیت نامه شهید قرائت شد و با تقدیم هدیه ای از مادر شهید تجلیل شد و علی واعظ یکی از مداحان اهلبیت به مرثیه خوانی پرداخت.

اولین شهید بخش بردخون شهید بلال زنگباری در سال ۱۳۵۹ به فیض شهادت دست یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار