رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: طرح «حیاط پویا» در مدارس ابتدایی دشتستان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۲۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 26 November 2017
محمد حسن لواسانی ظهر شنبه در مراسم افتتاح طرح «حیاط پویا» اظهار داشت: این طرح با هدف پیشگیری از چاقی و دیابت، آشنایی دانش آموزان با انواع روش‌های صحیح ورزشی متناسب با سن آنها در مدارس ابتدایی  اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به رویکرد درس تربیت‌بدنی در مدارس، به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و با هدف ایجاد و متناسب‌سازی فضاهای تربیتی با ویژگی‌ها و نیازهای دانش‌آموزان طرح «حیاط پویا» در مدارس ابتدایی شهرستان دشتستان  اجرا می‌شود.

لواسانی افزود: این طرح با شاداب‌سازی حیاط و فضای مدارس، زمینه مناسب برای ساماندهی فعالیت‌های دانش آموزان در ساعات تفریح را فراهم می‌آورد تا دانش‌آموزان ضمن انجام فعالیت‌های بدنی ساده در حداقل زمان ممکن از فواید و اثرات ورزش و بازی بهرمند شوند.

وی ادامه داد: در طرح حیاط پویا تلاش می‌شود با مناسب‌سازی فضای حیاط مدارس از طریق، رنگ آمیزی، نصب وسایل کم هزینه و بی‌خطر  در دانش آموزان برای فعالیت بدنی انگیزه و علاقه ایجاد شود.

لواسانی گفت: فضا و محیط اطراف حیاط مدارس با توجه به امکانات و شرایط موجود با استفاده از روش‌های ساده مانند ترسیم اشکال و جداول، نصب تجهیزات و وسایل سبک و بی خطر، اجرای بازی های بومی و محلی در حداقل فضای موجود شاداب سازی شده و زمینه فعالیت دانش‌آموزان را در ساعات تفریح و اوقات فراغت فراهم می آورد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان تصریح کرد: با اجرای طرح پویا در حیاط مدرسه، دانش‌آموزان به انجام فعالیت‌های ورزشی ترغیب می‌شوند و به صورت خودجوش روی شکل‌های هندسی بازی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار