مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: به دنبال بارندگی اخیر که کل استان را تحت تاثیر قرار داد حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری ذخیره و استحصال شد.
کد خبر: ۵۲۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 26 November 2017
سهیل مهاجری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان‌های جم، دشتی و دشتستان از شهرستان‌هایی بودند که بیشترین تاثیر را از بارندگی اخیر در سازه‌های آبخیزداری داشتند و سازه‌هایی که توسط منابع طبیعی در این شهرستان‌ها کار شده بود لبریز از رحمت الهی شده بود.

وی با اشاره به کل سازه های کار شده توسط منابه طبیعی در استان بوشهر تصریح کرد: در مجموع طبق بررسی میدانی که کارشناسان حوزه آبخیزداری در کل استان داشته‌اند می‌توان گفت ۷۵ درصد سازه‌های آبخیزداری استان در بارندگی اخیر آبگیری شدند.

مهاجری اضافه کرد: امیدواریم به دنبال استحصال آب در سازه‌های آبخیزداری استان شاهد تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید محصول پیرامون آن باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اهمیت احداث سازه‌های آبخیزداری در استان اظهار داشت: به باور من این سازه‌ها را می‌توان پزشک طبیعت نامید و ما در سال گذشته ثمرات ان را عینا در کل استان شاهد بودیم.

وی افزود: منابع طبیعی استان بوشهر تنها در یک سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این بخش هزینه کرده است و طبق برنامه در سال جاری نیز انشاءالله عملیات احداث سازه های آبخیزداری را ادامه خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار