امام جمعه بوشهر با تاکید بر پرداخت نیم درصدی سهم شهرداری‌ها برای توسعه زیرساخت کتابخانه‌ای گفت: با توجه به جایگاه استان بوشهر در عرصه فرهنگی،کتابخانه‌های استاندارد و تخصصی در این استان ایجاد شود
کد خبر: ۵۲۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 15 November 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز  در نشست با انجمن خیران کتابخانه ساز، مولفان و برخی کتابداران استان بوشهر  با تسلیت جان باختن عده‌ای هموطنان در حادثه زلزله دلخراش کرمانشاه بر رسیدگی به حادثه دیدگان تاکید کرد و اظهار داشت: مردم و مسئولان استان بوشهر با تمام توان  برای کمک و یاری رساندن به دردمندان این حادثه آماده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، و با بیان اینکه نخستین نویسنده عالم خداوند متعال است خاطر نشان کرد: کتاب نقش مهم و تاثیرگذاری در رشد و پیشرفت انسان دارد به‌گونه‌ای که کتاب پنجره ورود انسان به عرصه علم و دانش است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اگر کتاب نباشد قطعاً حوزه دانش دچار آسیب جدی  می‌شود تاکید کرد:کتاب عصاره و فشرده شده عمر انسان است که باید از این موهبت در جامعه  برای توسعه و پیشرفت استفاده کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه کتاب تنها یک جلد یا ورق نیست گفت: کتاب محصول عمر انسان و بزرگترین هدیه نویسنده به جامعه است، به همین سبب مردم باید نقش و ارزش کتاب را درک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، جایگاه این استان در عرصه کتاب و فرهنگ بسیار مهم دانست و افزود: شخصیت‌ها و بزرگان بسیاری در این استان همچون مرحوم آیت‌الله بلادی بوشهری تألیفات بسیاری در حوزه‌های مختلف علمی ارائه کرده‌اند که جایگاه عرصه مطالعه کتاب در این استان نشان می‌دهد.

امام جمعه بوشهر، تاسیس دومین چاپخانه کتاب ایران را در بوشهر دانست و گفت: این مستندات نشان می‌دهد که ژن کتابخوانی و فرهنگ کتابخوانی در استان بوشهر نهادینه شده است.

صفایی بوشهری با تاکید بر ایجاد تحول در زیرساخت‌های حوزه کتاب تصریح کرد: استان بوشهر با نگاه به مقام معظم رهبری بر اساس دانش در حال حرکت است اما در زمینه سخت افزار باید با نگاهی دانش بنیان در عرصه کتاب و کتابخوانی آن را طراحی کرده و تعمیم دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار ایجاد کتابخانه‌های استاندارد در استان بوشهر  شد و گفت: برای ساخت این نوع کتابخانه با نگاه بین المللی  بایدکتابخانه‌ای فوق روز و مطابق با استانداردهای جهانی احداث شود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: کتابخانه‌ای باید در بوشهر ساخته شود که دارای خزانه‌های بسته و باز، حقیقی و مجازی و دارای سالن‌های نظریه پردازی و کرسی‌های آزاداندیشی و فضای سرسبز باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر پرداخت نیم درصدی سهم شهرداری‌ها برای توسعه زیرساخت کتابخانه‌ای خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها بر اساس مصوبه باید سهم نیم درصدی خود را کتابخانه‌ها پرداخت کنند و در این راستا فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید تبلیغ شود تا این فرهنگ گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر گسترش فرهنگ کتابخوانی در مدارس بر احداث کتابخانه‌های تخصصی در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: این کار نیازمند فکر خلاق، دانش، همت و مجاهدت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار