مدیر شعبه شرکت شهرک های کشاورزی استان بوشهر گفت: مطالعات ایجاد شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر پایان یافت.
کد خبر: ۵۲۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 14 November 2017
محسن شریفی شایگان صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای و استعدادیابی و امکان سنجی اراضی پشتیبان طرح پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو برای ایجاد و توسعه شهرک کشاورزی و شیلاتی انجام شد.

وی اضافه کرد: از جمله آثار این مطالعات می‌توان به تصویب چهار پهنه مستعد و حائز شرایط به وسعت ۴۳۳ هکتار زمین با پیش بینی ۲۷۰ هکتار گلخانه در ستاد راهبری استان در شهرستان های دشتستان، دیلم و دشتی و تملک اراضی، تامین و تخصیص آب( آب‌های سطحی و نامتعارف)، برق، گاز و مجوز محیط زیست برای شهرک های مصوب اشاره کرد.

مدیر شعبه شرکت شهرک های کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طراحی و تهیه سایت پلن ۱۰۰ هکتار به عنوان مرحله اول فاز اجرا از شهرک‌های گلخانه ای مصوب و تملک ۲۶۰۰ هکتار از اراضی رودشور شمالی شهرستان گناوه برای ایجاد شهرکهای شیلاتی پرورش میگو از دیگر آثار اجرای این طرح است.

وی افزود: از دیگر آثار این طرح می‌توان به پیگیری اجرای ۷۰ هکتار شهرک پرورش میگو به صورت متراکم و فوق متراکم در حاشیه رود خانه مند، گزینش و شروع فرایند تملک ۴ منطقه مستعد و حائز شرایط فنی اراضی پشتیبان طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان‌های تنگستان و دیر اشاره کرد.

شریفی شایگان اظهار داشت: در راستای احیاء مجتمع های نیمه تمام، ۲ هکتاراز مجتمع گلخانه ای چاهگاه  به مرحله اجرا رسیده است و آغاز فرآیند واگذاری مجتمع گلخانه ای اشکالی به سرمایه گذار داخلی صورت گرفت است.

وی هدف از ایجاد شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی را تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تحقق سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک برای انتقال کشت‌های پراکنده به کشت‌های متراکم، تکمیل زنجیره تولید، بهره برداری بهینه از بخش‌هایی که قبلا در آنها سرمایه‌گذاری کلان صورت گرفته است، استفاده بهینه از ظرفیت اراضی ساحلی استان و استفاده بهینه از حوضه آبرفت آبهای نامتعارف بیان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار