فرماندار دشتی گفت: در چهار سال گذشته ۱۲۵ میلیارد ریال به حوزه فرهنگ وهنر این شهرستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۵۲۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 14 November 2017
غلامرضا مهرجو عصر دوشنبه در آئین تقدیر از کتاب خوانان برتر و خیرین کتاب شهرستان دشتی ضمن تسلیت حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنانمان شد، از تلاش های رئیس اداره ارشاد اسلامی و کتابخانه عمومی شهرستان در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تقدیر کرد.

وی از رشد دو برابری عضویت در کتابخانه های شهرستان خبر داد و افزود: در این مدت با اقدامات مطلوب صورت گرفته در کتابخانه عمومی شهرستان شاهد رشد دو برابری عضویت در این کتابخانه‌ها هستیم.

مهرجو همچنین ضمن تبریک هفته کتاب گفت: یکی از اقدامات مطلوب در سطح شهرستان افتتاح نمایشگاه کتاب در چند سال اخیر بوده که با استقبال خوب جوانان روبرو بوده است.

وی بیان کرد: ترویج کتاب و کتاب خوانی در سطح جامعه از نیازهای ضروری جامعه است که می طلبد دستگاههای اجرایی و فرهنگی با توجه به رسالتی که دارند دراین زمینه کمک کنند.

مهرجو ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان در راستای ترویج کتاب صورت گرفته که امیداوریم با توجه به موقعیت شهرستان این فرهنگ تقویت و ترویج شود.

وی خاطر نشان کرد: طی این مدت به موازات توجه به زیر ساخت های شهرستان به حوزه فرهنگ و هنر نیز توجه ویژه ای شد به طوری که در این مدت ۱۲۵ میلیارد ریال به این امر مهم اختصاص یافت.

مهرجو بیان کرد: احداث نگار خانه، پلاتو خورموج و کاکی، تعمیر و تجهیز فرهنگسرای خورموج و کاکی،موسسات قرآنی، کانون های مساجد، سالن ارشاد و پارک موزه محمد خان دشتی، احداث یادبود مفاخر دشتی و تعمیر و مرمت مسجد جامع کاکی از مهمترین پروژه‌های حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

وی بر ضرورت مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ کتاب خوانی تاکید کرد و گفت: یکی از راههای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.

مهرجو همچنین از اختصاص یک میلیارد ریال برای احداث کتابخانه شهر بادوله خبر داد و یادآور شد: با احداث این کتابخانه همه شهرهای شهرستان دارای کتابخانه می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت هر ساله برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های شهرستان اعتبار تخصیص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار