جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران بوشهر با اظهار تاسف از وقوع زلزله در استان کرمانشاه گفت: استان بوشهر برای اعزام تیم‌های امدادی، خدماتی و پزشکی به کرمانشاه آماده‌باش است.
کد خبر: ۵۲۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 14 November 2017
سیدمحمدحسن باستی ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران بوشهر با تسلیت جان‌باختگان حادثه  دلخراش زلزله استان کرمانشاه و آرزوی شفا و سلامتی برای مصدومان این واقعه اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه‌ در استان کرمانشاه  تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف استان بوشهری برای یاری رساندن به حادثه دیدگان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی، با بیان اینکه زلزله یاد شده شمال غرب تا جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار داد افزود: قدرت زلزله در استان کرمانشاه فوق‌العاده سنگین بود و خسارات و تلفات فراوانی در پی داشته است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اظهار تاسف از وقوع زلزله در استان کرمانشاه گفت: استان بوشهر برای اعزام تیم‌های امدادی، خدماتی و پزشکی به کرمانشاه آماده‌باش است.

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بوشهر با بیان اینکه سرپل ذهاب و قصرشیرین بیشترین صدمه در جریان زلزله دیده است تصریح کرد: 9 استان به عنوان معین،  استان زلزله زده کرمانشاه برای اعزام امکانات امدادی تعیین شده و اکنون عملیات امدادی در حال اجراء است.

باستی، با بیان اینکه شرایط مجروحان مناطق زلزله‌زده با دیگر سوانح و بلایای  طبیعی متفاوت است خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی مدیریت بحران بوشهر آمادگی 100 درصد و کامل برای اجرای ماموریت‌های مختلف امدادی، پزشکی و انتقال تجهیزات برای حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه دارد.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران بوشهر همواره در دسترس هستند تاکید کرد: هنوز از منطقه زلزله‌زده کرمانشاه، از استان بوشهر اعلام نیاز نکرده‌اند ولی این استان تا پایانه هفته  برای اعزام تیم‌های امدادی و خدماتی و پزشکی آماده‌باش است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه بعد مسافت بوشهر تا استان‌زلزله‌زده کرمانشاه طولانی است تصریح کرد: هر چند بعد مسافت بوشهر تا کرمانشاه طولانی است ولی سبب رفع شدن مسئولیت مدیران استان بوشهر در برابر حادثه دیدگان این زلزله نمی‌شود.

باستی با اشاره به بروز آغاز بارندگی‌ها در استان بوشهر بیان کرد: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر، بارش باران از آذرماه در استان بوشهر آغاز می‌شود که ممکن است سبب جاری شدن سیل شود.

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بوشهر با تاکید بر توجه به پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از بحران در صورت بروز سیل در استان بوشهر افزود: جاری شدن سیل ضمن اینکه تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شود سلامت، امنیت و ایمنی مردم را به مخاطره می‌اندازد که باید از هم اکنون راهکارهای لازم برای پیشگیری از بروز بحران ارائه شود.

وی، با بیان اینکه جاری سیل می‌تواند فعالیت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های خدماتی از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و دیگر بخش‌ها را مورد تهدید قرار دهد تصریح کرد: باید از هم اکنون ایمن سازی حوزه‌های مختلف استان بوشهر مورد توجه قرار بگیرد تا از چالش‌ها و تنش‌ها جلوگیری شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه تاسیسات دستگاه‌‌های یاد شده در وقوع سیل، فوق‌العاده در حالت تهدید قرار دارند تاکید کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در فرصت باقی‌مانده تدابیر لازم پیش بینی کنند تا در صورت بروز سیل از بحران‌ها جلوگیری شود.

باستی از ایمن سازی خطوط انتقال آبرسانی استان بوشهر خبرداد و گفت: برای ایمن سازی خطوط انتقال آب استان بوشهر، 50 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بوشهر با تاکید بر ترمیم جاده‌ها و آب بردگی محورهای مختلف استان بوشهر افزود: برای بهسازی و ترمیم جاده‌های مواصلاتی استان بوشهر 20 میلیارد ریال در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های ایمن سازی تاسیسات گفت: اکنون باید پروژه‌های ایمن سازی تاسیسات که در بروز سیل، استان بوشهر را مورد تهدید قرار می‌دهد اجرا شود چراکه بعدا از وقوع حادثه اجرای پروژه‌ها بی تاثیر است.

باستی با بیان اینکه با آمادگی کامل به استقبال فصل بارندگی و پیشگیری از حوادث می‌رویم  تصریح کرد: استان بوشهر در رسیدگی به حادثه دیدگان دارای امکانات لازم است که با تمام توان و ظرفیت برای اعزام امکانات و تیم‌های امدادی به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه آماده باش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار