معاون فرهنگی وزیر ارشاد با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات فرهنگ مطالعه تنها بودجه نیست گفت: فراهم کردن تسهیلات برای بهبود فضای مناسب مطالعه استان‌ها در اولویت است.
کد خبر: ۵۲۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 14 November 2017
محسن جوادی صبح امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه این استان در راه‌اندازی باشگاه کتاب‌خوانی پیشتاز است اظهار داشت: بیش از 5 هزار باشگاه کتاب‌خوانی در استان‌ها ایجاد شده که بوشهر دارای بیشترین باشگاه کتابخوانی است.

وی از انتخاب شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران خبرداد و افزود: شهر بوشهر با داشتن شاخص‌های مورد نظر امسال به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شد که این مهم فرصت مهمی برای توسعه زیرساخت‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب را فراهم کرده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با تاکید بر نقش مهم فرهنگ در پیشرفت و توسعه جامعه خاطرنشان کرد: تولید فرهنگ دارای پیچیدگی‌هایی است که این فرهنگ نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشرفت و رشد جامعه دارد.

جوادی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب، فرهنگ‌ساز است افزود: بخش اصلی فرهنگ یک جامعه به کتاب و مطالعه بر می‌گردد به‌گونه‌ای که کتاب و مطالعه آن، فرهنگ‌ساز جامعه تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه برطرف کردن مشکلات فرهنگ مطالعه تنها بودجه نیست تاکید کرد: فراهم کردن تسهیلات برای بهبود فضای مناسب مطالعه استان‌ها در اولویت است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با تاکید بر فراهم بودن فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: با توجه به وجود علاقه‌ در مطالعه کتاب، باید انگیزه‌های لازم در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان ایجاد شود.

جوادی با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به حوزه فرهنگ و ترویج مطالعه بیان کرد: توسعه فضاهای فرهنگی به ویژه  امکانات کتابخانه‌ای در استان‌ها مورد توجه است که توجه استاندار بوشهر به این عرصه قابل تقدیر و قدردانی است.

وی با تاکید بر توجه به اعتبارات حوزه فرهنگ و مطالعه گفت: تقویت بودجه و اعتبارات عرصه فرهنگ و ترویج کتاب‌خوانی باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد که تخصیص اعتبارات در این حوزه مورد توجه استان‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار