سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: زمینه اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر فراهم شود تا شاهد پاک ماندن این افراد از آلودگی اعتیاد باشیم.
کد خبر: ۵۲۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 13 November 2017
حیدر ساجدی صبح دوشنبه در کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مصرف مواد  اعتیاد آور یکی از مهمترین مشکلات امروزه به شمار می رود به طوری که سازمان ملل مواد مخدر و داروهای روان گردان شیمیایی را در کنار سه بحران دیگر دنیا اعم از هسته ای، رشد جمعیت و آلودگی محیط زیست قرار داده است.

وی افزود: کشور ایران به لحاظ جغرافیایی در کنار بزرگترین منبع تولید مواد مخدر قرار دارد و واقع شدن در  مسیر اصلی قاچاق مواد مخدر و همچنین برخورداری از جمعیت جوان و پویا جامعه ما را در برابر صدمات مرتبط با مواد مخدر بیشتر کرده است. 

 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با تاکید بر امر پیشگیری و آموزش، تصریح کرد: برای مقابله با هر آسیب اجتماعی ابتدا باید ابعاد آن آسیب را بشناسیم و جامعه زمانی همکاری کافی با دولت خواهد داشت که به آگاهی لازم رسیده باشد.

وی در خصوص اهمیت آموزش در این زمینه، خاطر نشان کرد: وقتی قشر جوان کشور در معرض آموزش های لازم علمی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی قرار گیرد و به اهمیت سالم سازی جامعه از آسیب هایی مانند اعتیاد داقف باشند، مشارکت عمومی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی بالا خواهد رفت و افراد جامعه بطور خود جوش در برنامه ریزی های کلات اجتماعی برای سالم سازی جامعه حرکت خواهند کرد. 

ساجدی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در این زمینه خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی به دانش آموزان در حوزه مواد اعتیاد آموزاز طریق کتب درسی در قالب برنامه ریزی مدون، اجرای برنامه مهارت های زندگی در مدارس، تغییر نگرش در دانش آموزان و والدین برای توانمند سازی آنان در جهت مبارزه پیشگیرانه و تقویت مراکز مشاوره از مهمترین راهکار ها در این زمینه است. 

وی گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم رویکرد اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر با هدف مشارکت آحاد مردم جامعه تقویت شده و رشد ۹۶ درصدی شکل گیری سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در چهارساله اخیر مبین این واقعیت است.

وی عنوان کرد: با افتتاح این مرکز ترک اعتیادلازم است در کنار بهبودی افراد، موضوع آموزش و توانمند سازی توسط بخش های خصوصی همکار با نظارت دستگاه های متولی انجام پذیرد و خیرین و کارآفرینان برای اشتغال بهبودیافتگان دعوت بعمل آید تا با اشتغال بهبود یافتگان شاهد پاک ماندن این افراد از آلودگی اعتیاد و درگیری مجدد افراد از به این بیماری شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار