مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه گاز اتان به‌عنوان خوراک در صنایع پتروشیمی مصرف می‌شود گفت: تا پایان مهر ماه امسال با افزایش تولید ۱۰ درصد، بیش از یک میلیون و ۳۰۳ هزار تن اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.
کد خبر: ۵۲۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 13 November 2017
مسعود حسنی ظهر امروز در نشست بررسی تولید خوراک صنایع جانبی پالایشگاه گازی در منطقه پارس جنوبی با تاکید بر نقش مهم مجتمع گاز پارس جنوبی در تامین موارد مورد نیاز صنایع پتروشیمی اظهار داشت: گاز اتان یکی از محصولات جانبی پالایشگاه گاز پارس جنوبی که به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اتان بخشی از گاز طبیعی، گازهای همراه یا گازهای مایع‌شده را تشکیل می‌دهد تصریح کرد: اتان ماده‌ای بسیار با اهمیت در صنعت پتروشیمی است که بعد از جداسازی در مجتمع‌های استحصال اتان، در واحدهای تولید اتیلن به‌عنوان خوراک مصرف می‌شود.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش ارسال گاز اتان به مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی خبرداد و افزود: اتان ارسالی به پتروشیمی‌ها  از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی در 7 ماه امسال 10 درصد افزایش داشته است.

حسنی، با بیان اینکه در 7 ماه امسال بیش از یک میلیون و 303 هزار تن اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است گفت: اتان ارسالی به پتروشیمی‌های جم، کاویان و مروارید در 7 ماه سال گذشته حدود یک میلیون و 187 هزار تن بوده که در 7 ماه امسال 10 درصد رشد داشته که به  بیش از یک میلیون و 303 هزار تن رسیده است.

وی، جداسازی و تولید اتان برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها یکی از اولویت‌های مجتمع گاز پارس جنوبی دانست و بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با اتخاذ سیاست‌های اصولی و افزایش تولید اتان، راه را برای تولید رقابتی محصولات پایین‌دست فراهم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار