مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت ۵ هزار باشگاه کتاب‌خوانی گفت: این باشگاه‌ها که در ۸۰ شهر فعال است امسال افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۲۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 13 November 2017
علی اصغر سید آبادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب انتخاب و معرفی شده است اظهار داشت: بوشهر به عنوان سومین پایتخت کتاب در کشور معرفی و برای انتخاب چهارمین شهر پایتخت کشور فراخوان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه شهرهای مختلف برای حضور در انتخاب پایتخت کتاب می‌توانند پرونده خود را ارسال کنند افزود: پس از بررسی‌های لازم در اسفند ماه پایتخت دیگر کتاب کشور معرفی و شهر منتخب سال آینده برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

 مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به افزایش سرانه مطالعه در کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: براساس آخرین پژوهشی که در سال 94 انجام شده سرانه مصرف فرهنگی در کشور 12دقیقه و 33 ثانیه میزان کتابخوانی و مطالعه است.

سیدآبادی با اشاره به فعالیت 5 هزار باشگاه کتاب‌خوانی گفت: این باشگاه‌ها که در 80 شهر فعال است و با برنامه‌ریزی انجام شده امسال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان در این باشگاهها تجربه کتابخوانی گروهی را کسب می‌کنند بیان کرد: باشگاههای کتابخوان سازمان‌های غیردولتی است که کودکان و نوجوانان زیر نظر یک مربی بزرگسال فعالیت می‌کنند.

 مدیرکل برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشگاههای کتابخوان  پیشنهادهای خود در زمینه کتابخوانی ارائه می‌دهند تصریح کرد: باشگاههای کتابخوان در پرونده خود نوع و تعداد کتابها، بحث‌ها و بهترین کتاب ارائه شده در باشگاه را ثبت و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌دهند.

سیدآبادی بیان کرد: بعد از بررسی پرونده‌ها به بهترین بحث‌ها و بهترین کتاب معرفی شده در باشگاه کتابخوان هدیه‌ای داده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار