معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر استفاده از فکر و تدبیر جوانان برای تقویت فرهنگ جامعه گفت: دولت ‌قادر به سرمایه‌گذاری ‌در ‌بخش کتاب نیست.
کد خبر: ۵۲۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 13 November 2017
محسن جوادی بعدازظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به جایگاه فرهنگی این استان اظهار داشت: استان بوشهر دارای پیشینه تاریخی درخشانی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ و تالیف است.

وی با اشاره به معرفی بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران تصریح کرد: بوشهر با داشتن شاخص‌ها مورد توجه امسال به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شده که در این عرصه طرح‌ها و برنامه‌های مهمی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ و فرهیختگی دارای  جنبه‌های متفاوتی است افزود: مولفه‌های مشترک فرهنگ و فرهیختگی علم، دانایی، معنویت، دینداری ، اخلاق ، هنر و خلاقیت است.

جوادی با تاکید بر نقش مهم شورای فرهنگ عمومی در بررسی و حل آسیب‌ها و مشکلات بیان کرد: مشکلات فرهنگی تنها با نگاه معنوی و اخلاقی برطرف نمی‌شود بلکه باید این نگاه پیوسته باشد.

وی، با تاکید بر این نکته که باید به مجموعه چالش‌های فرهنگی نگاه پیوسته شود گفت: به موازات توجه به اخلاق، باید به حوزه‌های دیگر توجه شود تا به موازات آن بتوان چاره‌اندیشی شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه اگر دانش و فرهنگ در یک جامعه رشد نکند نمی‌توانیم از فرهنگ صحبت کنیم تاکید کرد: زمانی فرهنگ در یک جامعه مستولی و مسلط می‌شود که جامعه از یک خردمندی مناسب بهره‌مند شود.

جوادی با تاکید بر این نکته که مقام معظم رهبری بر توسعه دانش و پشتیبانی از دانش‌های نوین تاکید داردخاطر نشان کرد: باید به شکل پیوسته مشکلات فرهنگ بررسی شود و شورای فرهنگ عمومی باید به شکل جدی به آن و به ویژه در حوزه علوم ورود کند.

وی نقش مهم شورای فرهنگ عمومی در بسترسازی رفع مشکلات فرهنگی جامعه را  مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مشکلات فرهنگی بدون برنامه و راهکار نمی‌شود حل کرد بلکه باید ضمن تحقیق و پژوهش به دنبال راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ جامعه باشیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تشکیل  اتاق فکر جوانان در استان‌ها  بیان کرد: استفاده از فکر و تدبیر جوانان برای تقویت فرهنگ جامعه امری مهم است که در این راستا اتاق فکر و گفت‌وگوی جوانان در استان‌ها باید راه‌اندازی شود.

جوادی با بیان اینکه خردمندی و دانایی بستری مناسب برای ایمان و معنویت است افزود:  برای داشتن جامعه‌ای خردمند ضروری است ایمان خود را در یک بستر معنویت ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر این نکته که برای جذب جوانان نیازمند ایجاد جذابیت در بخش کتاب و کتابخانه‌ها هستیم گفت: در صورت تنوع ندادن  به نشر کتب نمی‌توان جوانان را به این بخش سوق داد ضمن این که حمایت از ناشران و نویسندگان بومی در این زمینه تاثیرگذار است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توجه به نذر و خیریه کتاب بیان کرد: چون دولت به اندازه کافی قادر به سرمایه‌گذاری مالی در این بخش نیست نیاز است فرهنگ نذر و خیریه کتاب در جامعه نهادینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار