مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با تأکید بر نقش سازمان‌های مردم در عرصه فرهنگی گفت: امروز بیش از همیشه فضای فرهنگی استان بوشهر نیاز به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد دارد.
کد خبر: ۵۲۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 12 November 2017
عباس برزگرزاده ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه تن پوش‌های عاشورایی بوشهر که با مشارکت موسسه فرهنگی و هنری نیمدری سبز و توسط دو بانوی هنرمند گناوه‌ای برگزار شده است اظهار داشت: حمایت از نخبگان در زمینه‌ امور اجتماعی و فرهنگی در اولویت است که در این راستا برنامه‌های مهم تدوین شده است.

وی،با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم در عرصه فرهنگی گفت: امروز بیش از همیشه فضای فرهنگی استان بوشهر نیاز به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد دارد.

برزگرزاده با اشاره به اهمیت مد در طراحی لباس در دنیای امروز، تولید البسه با تاکیدبر حفظ و تقویت هویت فرهنگی ایرانی اسلامی  دانست.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه  فرهنگ ایرانی به عنوان فرهنگی پیشرو تنوع بسیار زیادی را در خصوص لباس گروههای مختلف اجتماعی داشته است، خواستار توجه جدی طراحان لباس به تنوع پوششی در اقوام مختلف ایرانی شد.

در این بازدید  مدیرعامل موسسه نیمدری سبز با تشریح مراحل برگزاری این نمایشگاه خاطر نشان کرد:به سبب غفلت در حوزه لباس و فرهنگ پوشش متاسفانه بسیاری از الگوهای  پوششی جامعه، از خارج از کشور معرفی شده که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارد.

محمد مظفری سازمان‌های مردم نهاد را به لحاظ ارتباط موثر با بطن جامعه و آشنایی با حوزه‌های فرهنگی بستر مناسبی برای بازیابی فرهنگ پوشش و لباس در جامعه دانست و خواستار توجه جدی سازمان‌های به این موضوع شد.

در این دیدار  آمنه فروردین یکی از طراحان لباس و از برگزارکنندگان نمایشگاه تن پوش‌های عاشورایی با اشاره عدم حمایت از طراحان مد در استان خواستار توجه جدی به این هنربرای ارائه و تولید کالاهایی با شاخصه‌های ایرانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار