امام جمعه چغادک گفت: راهپیمایی عظیم اربعین یک ظرفیت بزرگ است که امروز عامل وحدت و اتحاد اسلامی شده است.
کد خبر: ۵۲۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 11 November 2017
حجت الاسلام رضا خدری در خطبه های امروز نماز جمعه چغادک با تسلیت اربعین حسینی به راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: راهپیمایی عظیم اربعین یک ظرفیت تمدنی بزرگ است که امروز عامل وحدت و اتحاد اسلامی شده و ملت های دنیا از هر نژاد و آیین و مذهبی را حول محور اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) جمع کرده است.

امام جمعه چغادک افزود: امروز این سؤال بزرگ در ذهن نخبگان دنیا ایجاد شده است که در این نقطه چه خبر است که این جمعیت چند ده میلیونی با پای پیاده و با اشتیاق کیلومترها راه به سمت آن طی می کنند.

وی بیان داشت: نخبگان دنیا می دانند که برای یک همایش خرج های چند صد میلیونی و میلیاردی می کنند اما استقبال چندانی نمی شود ولی ۱۴۰۰ سال قبل حسین(ع) ندا داد؛ هل من ناصر ینصرنی امروز در پاسخ به آن ندا میلیونها انسان شیفته لبیک می گویند.

حجت الاسلام خدری با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از اربعین حسینی با عنوان «مغناطیس حسینی» گفت: این همان جاذبه مغناطیسی حسینی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شروع آن در روز اربعین است، جاذبه ای که جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشاند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به فرازی از زیارت اربعین که امام حسین(ع) خون قلبش را در راه خدا نثار کرد تا مردم را از جهالت و گمراهی نجات دهد گفت: جهالت و ضلالت دردی است که به راحتی درمان نمی شود، امت پیغمبر با اینکه اهل قرآن و عبادات و مناسک بودند اما جهالت در رفتار و افکار آنها موج می زد، لذا امام حسین (ع) برای نجات آنان قیام کرد و خون و جان خود را نثار کرد.

وی افزود: زیارت امام حسین(ع) آنقدر اهمیت دارد که در روایات آمده است حتی اگر این زیارت با خطر همراه باشد باز هم مؤمنین نباید آن را ترک کنند زیرا مرقد مطهر حسین(ع) هدایت گر و آگاهی بخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار