نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، گفت: کتابخانه‌های عمومی در نقاط مختلف استان بوشهر گسترش یابد.
کد خبر: ۵۲۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 11 November 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی در سطح استان بوشهر بودیم که با حضور گسترده مردم همراه بوده است.

وی با بیان اینکه آینده نظم نوین جهانی به نام و راه امام حسین(ع) رقم می‌خورد اضافه کرد: مشارکت همگانی در ارائه خدمات رسانی در اربعین حسینی را در این ایام شاهد هستیم که کاری عظیم است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در دهه‌های اخیر به بسیاری از خواسته‌های خود دست یافته استٰ تصریح کرد: باید تلاش گسترده‌ای صورت گیرد تا انقلاب اسلامی ایران در سال‌های آینده همه آرمان‌ها دست یابد.

وی با بیان اینکه دیگر انقلاب‌های در کشورهای مختلف جهان طی سال‌های اخیر از مسیر خود خارج شده‌اند، بیان کرد: انقلاب اسلامی با تمام توان برای تحقق اهداف خود در تلاش است هر چند جهان استکبار قصد دارد قطار آنرا از ریل خارج کند.

در مسیر انقلاب اسلامی ثابت قدم باشیم

صفایی بوشهری به دسیسه‌های استکبار جهانی بر علیه ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: باید در مسیر و اهداف انقلاب اسلامی ثابت قدم باشیم و تحت تاثیر انواع ناهمواری‌ها و دشواری‌ها نباید قرار بگیریم.

وی کمک به مستمدان، مردم سالاری دینی، ولایت‌مداری و . . . را راه تداوم راه انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: برای مقابله با فشارهای دشمنان در مسیر انقلاب اسلامی باید استقامت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی است و اسیر دسیسه‌های دشمن نمی‌شود، گفت: پیشرفت و تکامل انقلاب اسلامی در گرو توسعه علم است و باید در این مسیر با شتاب حرکت کنیم.

لزوم توسعه علم و فناوری

وی با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت جامعه نیاز به جنبش نرم‌افزاری است، ادامه داد: مسئولان به توسعه علم و فناوری توجه ویژه کنند و میزان ارتباط علم و فناوری با تجاری سازی، تولید محصول و ثروت علمی افزایش دهند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه این استان به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری تعیین شده خاطر نشان کرد: مسئولان باید از فرصت تعیین استان بوشهر به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری برای توسعه زیرساخت‌های علمی استفاده کنند.

وی به وجود استعدادهای فراوان در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: وجود نیروی انسانی توانمند از ارکان موفقیت یک جامعه است و باید به توسعه نیروی انسانی و استفده از نیروی جوان به خوبی توجه شود.

گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی

امام جمعه بوشهر با اشاره به معرفی استان بوشهر به عنوان پایتخت کتاب کشور، اضافه کرد: گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای، اهدای کتاب به جای هدایای مادی، و کمک به توسعه کتابخانه‌ها ضروری است.

وی بر لزوم توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌های استان بوشهر تاکید کرد و افزود: تشکیل انجمن خیران کتابخانه سازان در استان بوشهر برای توسعه کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یک ضرورت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار