معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: مدیریت دانش به عنوان یک ابزار موفق به شکل مستمر و در قالب یک دستورالعمل باید در سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۵۲۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 08 November 2017
محمود دلپسند ظهر امروز در چهارمین نشست کمیته اصلاح ساختار، فرآیندها و فناوری‌های مدیریتی خراسان شمالی اظهار داشت: با بکارگیری مدیریت دانش در بین کارکنان٬ این افراد به‌ وسیله روش‌های مختلف مورد ازریابی قرار می‌گیرند تا در راستای نیل به اهداف سازمانی موفق باشند.

وی  افزود: در مباحث چرخه و انواع دانش، فرآیند مدیریت دانش، بررسی ضرورت و اهمیت، موانع استقرار مدیریت دانش و پیشنهادهایی برای استقرار موفقیت‌آمیز سیستم مدیریت دانش در سازمان‌ها باید تلاش جدی صورت گیرد تا همه بخش‌های اداری با دانش روز آشنا شده و مسلط شوند. موضوع مدیریت دانش جزو مباحث قابل قبول و مطلوب در سازمان‌ها است بنابراین یکی از الزامات و ضرورت آن ایجاد فرهنگ سازمانی است.

معاون استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: افراد و کارکنان دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی باید در قالب ماموریت‌های سازمانی باید به شکل هدف‌مند و هم‌گرا عمل کنند و این موضوع می طلبد تا با فرهنگ‌سازی، آموزش، برخوردهای چهره به چهره و رفتارهای حین کار اصلاح شود.

وی یکی از ضعف‌های تمام سازمان‌ها را پراکندگی در نگرش افراد و در درون سازمان‌ها عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل باید موضوع مدیریت دانش را فرهنگ سازی کرد و دستگاه‌های اداری در این زمینه مسلط و به روز باشند. این فرهنگ‌سازی را می‌توان با  ارائه روش‌های مختلف آموزشی، تشویقی و فنی برای افراد سازمان و با انجام ماموریت به سوی اهداف سازمانی هدایت کرد.

دلپسند ادامه داد: زمانی که کارکنان به دانش سازمانی دسترسی پیدا می‌کنند، می‌توانند محیط خود را بشناسند و آن را معنی‌دار کنند و روش‌های جدید و بهتری در تخصص‌های خود بیابند و آن را معنادار و در اجرا احصا کنند تا میزان بهره‌وری نیز در سازمان بالا برود.

در این جلسه موضوع بررسی استقرار نظام مدیریت دانش و ضرورت پیاده سازی آن، هم چنین بررسی ساختار و فرایندهای تنظیم سند برنامه پنجم آموزش و پژوهش در استانداری و سند برنامه ششم توسعه به بحث گذاشته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار