مشاور فرهنگی وزیر نیرو با بیان اینکه بر اساس میزان الگوی مصرف، آب آشامیدنی به اندازه نیاز وجود دارد، گفت: مدیریت مصرف مهم‌ترین راهکار برای مقابله با مشکل کم‌آبی است که ترویج این فرهنگ در اولویت برنامه‌های وزیر نیرو قرار دارد.
کد خبر: ۵۲۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 08 November 2017
حجت الاسلام علی یزدان‌پرست ظهر امروز در نهمین جشنواره نخستین واژه آب در مدرسه مصلحیان بوشهر با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده سازان این کشور هستند اظهار داشت: دانش‌آموزان نقش مهم و تاثیرگذاری در نهادینه کردن فرهنگ‌های دینی و اسلامی در خانواده و جامعه دارند.

وی با بیان اینکه در تامین آب آشامیدنی در کشور مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: استان بوشهر در کنار خلیج فارس از ظرفیت مهمی در تولید آب آشامیدنی برخوردار است که ایجاد تاسیسات آب‌شیرین‌کن در کنار سواحل خلیج فارس از اولویت‌های وزارت نیرو و شرکت‌آب و فاضلاب استان بوشهر است.

مشاور فرهنگی وزیر نیرو با بیان اینکه بر اساس میزان الگوی مصرف، آب آشامیدنی به اندازه نیاز  مشترکان وجود دارد گفت: مدیریت مصرف مهم‌ترین راهکار برای مقابله با مشکل کم‌آبی است که ترویج این فرهنگ در اولویت برنامه‌های وزیر نیرو قرار دارد.

یزدان‌پرست با بیان اینکه مصرف بهینه آب به معنای کم مصرف کردن نیست تاکید کرد: اسراف و زیاده‌روی در همه نعمت‌های خداوندی یک گناه محسوب می‌شود که جلوگیری از اسراف در مصرف آب باید مورد توجه همه مشترکان آب شهری و روستایی قرار بگیرد.

وی، آب را مایع حیات بشری و نباتات دانست و افزود: حیات و زندگی انسان‌ها با آب گره خورده و باید با مصرف بهینه، از بحران‌ها در این زمینه‌ جلوگیری شود.

مشاور فرهنگی وزیر نیرو  به برنامه‌های مهم این وزارتخانه پرداخت و گفت: بخش فرهنگی وزارت نیرو برنامه مهمی در حوزه‌های قرآن و معارف اهل بیت(ع)، امر به معروف و نهی از منکر و مدیریت مصرف بهینه  تدوین کرده است.

یزدان‌پرست از راه‌اندازی نهضت فرهنگ مصرف بهینه در خانواده‌ها خبرداد و تصریح کرد: برای جلوگیری از چالش‌های در بخش‌های مختلف و در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی باید نهضت فرهنگ مصرف بهینه و مدیریت مصرف ایجاد شود.

وی با استناد به آیات قرآن کریم که مسرفان برادران شیطان هستند افزود: ائمه اطهار(ع) نیز بر لزوم استفاده بهینه از تمامی نعمات الهی تاکید داشتند و امروز مسلمانان باید این تاکیدات را سر لوحه زندگی خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار