عضو شورای شهر بوشهر گفت: شهرداری بوشهر توجه ویژه‌ای به پارک‌های محله‌ای و ساحلی داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 07 November 2017
طاهره شمشیری ظهر دوشنبه در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر اظهار داشت: شهروندانی که برای حذف پارکینگ به شهرداری مراجعه می‌کنند بر اساس شرایط ویژه‌ای مطابق تبصره ۵ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها اجازه ی  حذف پارکینگ و در مقابل پرداخت جریمه نقدی، داده می‌شود و از طرفی مبلغ اخذ شده از این بابت نیز باید صرفا برای ایجاد پارکینگ عمومی در مقیاس‌های متناسب با خیابان و محلات  شود و نه اینکه در محلی غیر از آن هزینه شود.

وی اضافه کرد: کسانی که جریمه حذف پارکینگ پرداخت می‌کنند باید در پروانه آنها عبارت حذف پارکینگ و اخذ جریمه درج شود تا اینکه بتوان محاسبه کرد در یک محل چند پارکینگ حذف و چه مقدار مبلغ اخذ و چه مقیاس پارکینگی می‌بایست برای جبران این کمبود احداث شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر بوشهر ادامه داد: اکنون این موضوع واجب رعایت نمی‌شود و باید این رویه در شهرداری در راستای شفاف سازی، صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: جریمه هایی که بابت حذف پارکینگ گرفته می شود باید به یک حساب خاص واریز و در راستای احداث پارکینگ هزینه شود که شورا اطلاعی از این حساب و مبلغی که اخذ شده ندارد. لذا درخواست دارم در راستای اطلاع اعضاء و تقویت وظیفه نظارتی شورا، شهرداری حساب و مبلغ اخذ اشده را اعلام کند.

شمشیری ادامه داد: بنا به اظهارات شفاهی مسئولین شهرداری در جلسات شورا، طی سه سال گذشته مبلغ شش میلیارد تومان و یا به روایتی دیگر هشت میلیارد تومان بابت عوارض حذف پارکینگ اخذ شده است که همخوانی منطقی با جریمه‌های صورت گرفته در ماده ۱۰۰ ندارد و می‌بایستی یک بررسی صورت گیرد و تمام پرونده هایی که جریمه عوارض حذف پارکینگ داشتند بررسی و با مبلغ اعلام شده مطابقت داده شود.

وی بیان کرد:  هدف این است که با توجه به کمبود شدید پارکینگ در سطح شهر این مبالغ اخذ شده باید در راستای ایجاد پارکینگ هزینه شود و حساب و مبلغ‌های اخذ شده نیز شفاف بوده و مجدد برای احداث پارکینگ دست به دامان بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار نباشیم.

این عضو شورای شهر بوشهر افزود: شهرداری گزارش درآمد و هزینه شش ماه خود را به شورا ارسال کرده است که  به عنوان خزانه‌دار و عضو کمیسیون بودجه آن را بررسی کردم که دارای ابهاماتی است که طی نامه‌ای خدمت رئیس شورا اعلام کردم. باید گزارش درآمد و هزینه شفاف و دقیق باشد و طبق قانون باید این گزارش در نشریات نیز درج شود از این رو درخواست اصلاح آن و ارسال مجدد آن به شورا دارم.

شمشیری اظهار داشت: با توجه به مطلوب و مساعدتر شدن شرایط جوی بوشهر، شهروندان زیادی از پارک‌های محله‌ای و ساحلی استفاده می‌کنند تعدادی از همشهریان به ویژه در محله ریشهر با ما تماس گرفته‌اند و درخواست  توجه بیشتر به وضعیت پارک‌ها در زمینه تجهیزات و وسایل بازی داشته‌اند که درخواست داریم شهرداری در این زمینه ضمن عمل به وظایف ذاتی خود به صورت مستمر توجه ویژه‌ای به وضعیت پارک‌های محله‌ای و ساحلی داشته تا رضایتمندی حداکثری شهروندان را در پی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار