معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از بخشودگی خسارات و ضرر و زیان ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق دولتی بهره برداران معادن استان در مهلت مقرر خبر داد.
کد خبر: ۵۱۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 05 November 2017
به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر٬ حسن بحرینی دراین باره گفت: به منظور حمایت از بهره بردارانی که در شرایط رکود بخش معدن  با زیان و تاخیر در پرداخت حقوق دولتی مواجه بوده اند  دولت با تشکیل کارگروه ویژه، بخشش جرایم ناشی از تاخیر در پرداخت بدهی‌ها را در دستور کارخود قرارداده است.

بحرینی افزود: بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران و به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و بر اساس قانون اصلاح قانون معادن، ضرر و زیان ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق دولتی در مهلت مقرر تا پایان سال ۹۵ محاسبه و مطالبه نخواهد شد.

وی بیان داشت: بر اساس تبصره الحاقی آیین‌نامه اجرایی قانون معادن، خسارت و ضرر و زیان ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق دولتی در مهلت مقرر، موضوع ماده ۵۵ این آیین‌نامه در مواردی که به تشخیص کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد ودارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور، شرایط رکود بر بنگاه یا افت قابل توجه تولید و کاهش میزان فروش به دلیل وضعیت حاکم بر بازار، محرز شود تا پایان سال ۹۵ محاسبه و مطالبه نمی‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهرتصریح کرد: این معافیت مشروط به این شده است که بدهی گذشته در مورد حقوق دولتی ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ ۱۰ تیرماه لغایت  ۱۰ دیماه سال ۹۶ تسویه گردد و بر اساس ماده ۱۱۸ آیین‌نامه مذکور ضرر و زیان ناشی از دیرکرد پرداخت مطالبات قطعی حقوق دولت در این آیین‌نامه به ازای هر ماه تاخیر، معادل یک درصد اصل مطالبات تعیین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار