مدیر توسعه منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار نفر در پالایشگاه‌های پارس جنوبی کار می‌کنندگفت: پس از تکمیل فازها، اشتغال در مجمتع گاز پارس جنوبی به بیش از ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد و به ۲۵ هزار نفر می‌رسد.
کد خبر: ۵۱۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 05 November 2017
محمد رضایی بابایی ظهر امروز  در نشست بررسی روند اشتغال در صنایع مختلف پارس جنوبی با تاکید بر توانمندسازی مهارتی نیروها در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: در دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به آموزش نیروهای بومی توسط مجتمع گاز پارس جنوبی شده و در رشته‌هایی مورد نیاز و تخصصی و فنی آموزش‌های فراوانی توسط پالایشگاه‌ انجام شده است.

وی از ارائه آموزش در مجتمع گاز پارس جنوبی و جذب آنان خبرداد و  افزود: در مرحله نخست برای حدود 150 نفر آموزش‌های لازم انجام شده که حدود 40 نفر از همین افراد جذب مجتمع گاز پارس جنوبی شدند.

مدیر توسعه منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به شناسایی نیروهای توانمند بومی برای اشتغال آنان در پارس جنوبی افزود: با توجه به تأکید وزیر نفت برای توانمندسازی نیروهای بومی پس از شناسایی و آموزش 200 نفر از جوانان منطقه زمینه جذب آنان در پالایشگاه‌های جدید پارس جنوبی فراهم می‌شود.

بابایی با بیان اینکه جذب نیرو برای نخستین بار برای فازهای یک، 2 و 3 انجام شد افزود: با توسعه فازها و پالایشگاه‌های پارس جنوبی تعداد نیروها افزایش یافت، تا جایی که در سال 1390 تعداد سمت‌های رسمی مجتمع به 4 هزار و 414 سمت رسید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 80 تا 85 درصد پست‌های سازمانی پارس جنوبی تکمیل است افزود: در کنار این ساختار رسمی، سازمان پیمانکاری عظیمی در مجتمع گاز پارس جنوبی وجود دارد و حدود 8 هزار نیروی پیمانکاری، 650 نفر نیروی قرارداد مستقیم و تعداد محدودی نیروی قراردادهای مدت معین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی مشغول به کار هستند.

مدیر توسعه منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی از فعالیت 11 هزار نفر در پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد:پس از تکمیل فازها، اشتغال در مجمتع گاز پارس جنوبی به بیش از 2.5 برابر افزایش می‌یابد و به 25 هزار نفر می‌رسد.

بابایی از جذب نیرو برای دو پالایشگاه هشتم و دهم پارس جنوبی خبرداد و گفت: فازهای 19، 20 و 21 که در حال تحویل و تحول به مجتمع گاز پارس جنوبی هستند، تعداد 234 نفر نیروی رسمی برای هر پالایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی، با بیان اینکه برون‌سپاری فعالیت‌های عملیاتی و خدماتی روش جدیدی است که در هیچ‌ شرکتی در زیرمجموعه وزارت نفت انجام نشده است گفت: برای نخستین‌بار پارس جنوبی درگیر این موضوع شده و پس از نهایی شدن کل مجموعه‌های وزارت نفت از پارس جنوبی الگوبرداری می‌شود.

مدیر توسعه منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به جذب نیروی پیمانکاری برای فازهای جدید پارس جنوبی بیان کرد: جذب نیروی پیمانکاری برای فازهای جدید پارس جنوبی متناسب با نیاز آن‌ها انجام می‌شود و در همین راستا در فازهای 15 و 16 این کار در حال پیگیری است و تاکنون حدود 224 نفر جذب و شروع به کار کرده‌اند و به‌زودی نیز حدود 100 نفر جذب می‌شوند.

بابایی به جذب نیروی رسمی برای مجتمع اشاره کرد و گفت: این فرآیند توسط وزارت نفت انجام می‌شود مجوز برای جذب یک‌هزار و 50 نفر از طریق آزمون سراسری صادر شده است و در این آزمون حدود 500 نفر نیرو جذب مجتمع  می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار