مسئول نهاد رهبری دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: ۱۳ آبان، یادآور ایثارها و فداکاری‌های دانش آموزان عزیزمان و درسی فراموش ناشدنی برای تمام جهان است.
کد خبر: ۵۱۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 05 November 2017
حجت الاسلام رضا جمالی به مناسبت فرارسیدن ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی در جمع دانشگاهیان اظهار داشت: روز ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران یعنی تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت و زخمی شدن تعدادی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

یوم‌اللّه ۱۳ آبان، یادآور حماسه‌ها، ایثارها و فداکاری‌های دانش آموزان عزیزمان است. این روز باشکوه بدین سبب روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت‌های چپاول‌گر به مبارزه بی‌امان بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که روز سیزدهم آبان که نام آن را در کشور روز مبارزه با استکبار نهاده‌اند، افزود: به نظر من ضمن اینکه آن نام، نام درستی است، روز جوان است؛ روز جوان مؤمن، جوان انقلابی، جوان شجاع، جوان دلاور، جوان مبتکر، جوانی که دست به کاری میزند که دشمن را از ابتکار، و از حرکت بازمی‌دارد. به این معنا روز جوان است.

بدرقه زوار دانشجویی پیاده روی اربعین

مراسم بدرقه زوار دانشجویی پیاده روی اربعین در سکوی شهدای گمنام دانشگاه خلیج فارس با حضور مسئولین دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام جمالی مسئول نهاد رهبری دانشگاه بیان داشت: دانشجو باید در این مسیر تاثیرگذار باشد و عالمانه به راهنمایی دیگران در این مسیر توجه کند.

وی افزود: امروز با خطر جدی شیعه انگلیسی روبرو هستیم که با حدود ۱۱ شبکه ماهواره ای به نام تشیع علیه این مذهب فعالیت می کند و پایگاه آن در لندن است، قطعاً می بایست با جدال احسن با این گروه که موکب های فراوانی در مسیر دارند به مبارزه پرداخت و روشن گری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار